16 Май 2024четвъртък10:04 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Приеха идея за 192 км плавателен канал Русе-Варна

/ брой: 62

автор:Дума

visibility 37

Предложение за изграждане на плавателен канал между Русе и Варна беше прието на заседание на Регионалния съвет за развитие на Северен централен регион във вторник вечерта. На срещата присъстваха представители на всички пет области, включени в региона - Велико Търново, Габрово, Разград, Русе и Силистра.
Председател на съвета е областният управител на Велико Търново проф. Пенчо Пенчев, освен него имаше и представители на академичните общности от посочените градове. Предложението за изграждане на плавателния канал беше втора точка от дневния ред и беше прието с 27 гласа "за" и 1 "въздържал се". Областният управител на Русе Стефко Бурджиев обяви идеята за екстравагантна, но много ползотворна за региона. Той обясни, че първите проучвания за нея започват през 1972 г.
"Маршрутът на канала е 192 км. Като започва от Русе, преминава в близост до Разград и Русе и завършва във Варна. Стойността на проекта е 3,6 млрд. лв. Реализацията му не е осъществена поради невъзможността на държавата да го построи поради големината на разходите", добави още Бурджиев.
Каналът, освен за развитие на речния и морския транспорт, щял да служи за напояване на плодородните почви в Добруджа и Лудогорието и за промишлено водоснабдяване на Северна България. Предложението ще бъде внесено в Министерския съвет, след това ще се търси финансиране от инвеститори или от Европейския съюз. Във фейсбук вчера лидерът на ДСБ Радан Кънев си приписа заслугите за това решение. "Най-смелата и умна концепция за регионална политика от десетилетия. Три години борба за връщане на темата в публичното пространство вече дават плод, обяви той.

 

Над 12% от българите нямат банкова сметка

автор:Дума

visibility 847

/ брой: 89

Държавата взе още 200 млн. лв. заем

автор:Дума

visibility 807

/ брой: 89

Фирмите у нас все по-трудно получават парите си

автор:Дума

visibility 835

/ брой: 89

Хамас планирала база в Турция

автор:Дума

visibility 951

/ брой: 89

Силяновска пак пропусна името на страната си

автор:Дума

visibility 946

/ брой: 89

Макрон: ЕС да смени своя бизнес модел

автор:Дума

visibility 862

/ брой: 89

Още година без мита и квоти за украинския внос

автор:Дума

visibility 849

/ брой: 89

Знания и пошлост

автор:Деси Велева

visibility 902

/ брой: 89

Предизборни идиотщини

автор:Любо Кольовски

visibility 925

/ брой: 89

Институционално безхаберие

visibility 841

/ брой: 89

Време за преосмисляне

автор:Събина Петканска

visibility 894

/ брой: 89

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ