26 Декември 2024четвъртък21:51 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Превозвачи се обявиха срещу идеята за по-високи пътни такси

/ брой: 202

автор:Дума

visibility 433

Обявеното намерение на министъра на регионалното развитие Виолета Комитова да увеличи размера на тол таксите за тежкотоварните автомобили, както и да включи още платени пътища в тол истемата, веднага предизвика остра реакция от засегнатите транспортни фирми. "Несериозно е един служебен министър, на който му остава месец на поста, да обяви, че ще вдига тол таксите", коментира пред БНР шефът на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев. Товарните и автобусните превозвачи са изненадани от думите на Комитова, защото досега тя не е обсъждала с тях проблемите на тол системата. "Министърът хвърля статистически данни в пространството, без да има анализ и без дискусия с фирмите защо ситуацията е такава", посочи Арабаджиев.

Във вторник регионалният министър обяви, че не е доволна от работата на тол системата, тя не изпълнявала предназначението си, а годишният приход бил едва 380 млн. лв. При това 3/4 от сумата идвала от винетките за леките коли, а само 1/4 е приносът на тежкия трафик. Тол системата стартира на 1 март 2020 г., малко преди коронавируса да затвори държавите в Европа, припомни Йордан Арабаджиев. Той посочи, че в първата година на пандемията заради неработещи зелени коридори и огромен престой по границите на Европа браншът е отчел 30% спад на превозите. "Сега ситуацията също е тежка, по 70-80 часа чакат шофьорите по границите. Дизелът скочи до 2,30-2,40 лв. за литър, а голяма част от превозвачите са с дългосрочни договори и трудно може да променят цените", каза Арабаджиев. Освен това товарният превоз е бил изключен от КОВИД-помощите и за последната година 5-6% от членовете на Съюза на международните превозвачи са прекратили дейност. Превозвачите настояват промени в тол системата да се правят плавно и след обсъждане със засегнатите. Трябва да има и справедливо заплащане, каза още Арабаджиев и даде пример с таксата на един курс София-Бургас, която е 91,20 лв. за тежкотоварен камион, колкото е годишната винетка за леките автомобили. От Съюза на международните превозвачи обвиняват МРРБ и АПИ, че също имат вина тол системата да не работи, както трябва. "Какво пречи да се следи за претоварването на камионите? 100 рамки могат в динамичен режим да измерват теглото на камионите. Не е наш проблем, че не работят. Някой не си е свършил работата", заяви Арабаджиев.

 

 

 

 

Има ли нелегален внос на добитък от съседна страна

автор:Дума

visibility 31415

/ брой: 244

Неизвестна болест покоси 200 овце във ферма в Карнобатско

автор:Дума

visibility 29279

/ брой: 244

65% срив на чуждите инвестиции

автор:Дума

visibility 32709

/ брой: 244

Банките уличени в нелоялни практики при отпускане на кредити

автор:Дума

visibility 33895

/ брой: 243

Путин готов за диалог с Тръмп и Зеленски

автор:Дума

visibility 31262

/ брой: 244

Русия без условия за преговори с Киев

автор:Дума

visibility 30516

/ брой: 244

Белград минава на безплатен транспорт

автор:Дума

visibility 27344

/ брой: 244

Левите в Румъния се оттеглят от преговорите

автор:Дума

visibility 27251

/ брой: 244

Светът през 2024

автор:Дума

visibility 43346

/ брой: 244

Турбулентната политическа 2024 година

автор:Юлия Кулинска

visibility 37211

/ брой: 244

БСП се нуждае от радикална промяна

автор:Юлия Кулинска

visibility 31293

/ брой: 244

2024 - историческата година за БСП

автор:Александър Симов

visibility 31415

/ брой: 244

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ