
Авторите представят различна гледна точка по темата през призмата на хумора и иронията
Препратки към дигиталния свят показват в Габрово
Изложбата "Някои го предпочитат аналогово" на Добрин Атанасов и Любен Кулелиев е вдъхновена от киношедьовъра на Били Уайлдър
/ брой: 185
Кинетични и интерактивни инсталации и обекти с вплетени образи и препратки, свързани със символите на дигиталния свят, в който живеем, ще може да се видят в Габрово. В музея "Дом на хумора и сатирата" на 29 септември, в 18 ч., ще бъде открита изложбата на Добрин Атанасов и Любен Кулелиев "Някои го предпочитат аналогово". В рамките на вернисажа гостите ще имат възможност да се докоснат и до филмовата класика, вдъхновила инсталациите, в рамките на лектория с участието на киноведа Цветомир Цанков.
За функционирането си творбите на авторите не разчитат на дигиталните технологии. Отправна точка за създаването на инсталацията е безсмъртният киношедьовър на Били Уайлдър "Някои го предпочитат горещо" (1959). Заглавията на произведенията цитират реплики от филма и препращат към сцени и ситуации от него. Същевременно дават и ключ за тълкуването на самите творби.
Изложбата насочва вниманието на публиката към последиците от големия дигитален обрат през последните години. Авторите представят различна гледна точка по темата през призмата на хумора и иронията.
Героите във филма "Някои го предпочитат горещо" са двама мъже, които трябва да се слеят с непознатия за тях свят на жените. В случая, от това зависи животът им. Изложбата "Някои го предпочитат аналогово" търси аналогии с тази ситуация и препраща към аналогово мислещия човек, за когото е необходимо да оцелее в новия дигитален свят.

Повсеместното навлизане на дигиталните технологии остави по-старите поколения в изключително неблагоприятна позиция. Бързо променящата се ситуация под диктата на галопиращото технологично развитие направи неконкурентни много от тях. Факт е, че всички сфери на живота се дигитализираха, но доста хора все още не успяват да се адаптират към тази промяна. За да не "изпадне от играта" обаче, болшинството от засегнати привидно прие предизвикателството и започна да използва инструментите на новата епоха, без да е осъзнало същностните им характеристики. Така се стигна до една симулирана дигиталност. А световната пандемия, започнала през 2020 г., увеличи още повече "пропастта"...
Експозицията ще може да се разгледа в зала 7 до 31 декември.