Предлагат метростанция да носи името на Димитър Благоев
Инициативен комитет е пратил писмо с искането и до Европейския парламент
/ брой: 71
Общинският съветник от БСП в София Борис Цветков и инициативен комитет предлагат една от новите метростанции в София да носи името на Димитър Благоев. Писмо с предложението вече е изпратено до Европейския парламент и неговия председател Мартин Шулц с мотива, че метрото в София се изгражда с европейски средства. Днес инициативната група ще внесе предложението си в Столичната община, а Цветков - в Столичния общински съвет и до кмета Йорданка Фандъкова.
Идеята е на Димитър Благоев да бъде кръстена станция 22, която е част от разширението на метрото от бул. "Царигрдско шосе" до Аерогара София. По трасето ще има четири спирки - между кварталите "Дружба" 1 и 2, до езерото в "Дружба" 1, в промишлената зона на район на гара Искър и на летището. Станция 22 ще бъде в промишлената зона, където е имало много фабрики, както и първи работнически борби и протести за достоен труд и заплащане, за подпомагане на социално слаби работници и семействата им с кооперации, мотивира се Борис Цветков. Той припомни, че се навършват 100 години от мандата на Благоев като общински съветник от София.
Засега предложението е подписано от известни хора от района - професори, научни работници, журналисти и от представители на повечето фирми в близост до бъдещата метростанция. Там се намира и частният полиграфически комплекс, който е запазил името "Димитър Благоев", а в двора на печатницата му е пренесен паметникът на Благоев от Полиграфическия комбинат.
Строежът на разширението на метрото в района бе инспектирано вчера от кмета Йорданка Фандъкова. То се извършва на шест участъка, като в този в жк "Дружба" 1 се работи в тежки условия заради високите подземни води. Граждани от района обаче протестираха за пореден път заради липсата на достъп до вече съществуващата метростанция на бул. "Цариградско шосе". Те отново припомниха предложенията си за изграждане на стълбище, пешеходен тунел и ескалатор по стръмния склон, който разделя жителите на квартала от метрото. Няма невъзможни неща, но въпросът е на каква цена може да се направи, отговори на исканията шефът на софийското метро инж. Стоян Братоев.