Предлага се основно влаковете да снабдяват Европа
/ брой: 54
Товарният железопътен транспорт е единственият, който може да гарантира на държавите в Европа непрекъсваеми доставки на суровини за индустрията, на храни и лекарства за населението и на други стоки от първа необходимост по време на извънредните мерки за ограничаване на пандемията от COVID-19. Това става ясно от писмо, изпратено от Европейската асоциация за товарен железопътен транспорт (ERFA) до Елизабет Вернер, директор на сухопътния транспорт в Генерална дирекция "Мобилност и транспорт" към Европейската комисия. Това съобщиха от economic.bg, които разполагат с писмото. То е навременно и логично предвид факта, че все повече държави или затварят тотално границите си, или налагат силни рестриктивни мерки по отношение на водачите на тежкотоварни автомобили, поради което по много ГКПП-та в Европа се образуваха километрични колони и се чака с дни, пише изданието. И Турция, с която осъществяваме изключително сериозен търговски обмен с тежкотоварни автомобили, затвори границата си с България.
"Решението на много държави членки да затворят националните си граници създава значителни проблеми за доставките на стоки, особено за тези, които разчитат основно на превозите по шосе", се казва в писмото.
За да се гарантира, че товарният жп транспорт може да изиграе своята основна роля в свързването на европейските пазари в този критичен момент, според ръководството на асоциацията са необходими няколко нещо. Железопътните коридори да действат като мрежа за гарантиране на европейските вериги за доставки. Това означава жп линиите да бъдат денонощно отворени за железопътните карго превозвачи. Нуобходими са временни ограничения на ремонтните работи по жп линиите както и признаване на професията "машинист на товарен влак" за стратегическа професия. Изтъква се, че европейската товарна жп мрежа може да функционира само ако железопътните превозвачи разполагат с достатъчно налични локомотиви и добре обучени машинисти.