27 Септември 2024петък02:36 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Предизвестено

/ брой: 36

автор:Мая Йовановска

visibility 4002

Мая ЙОВАНОВСКА


Почна се. Международните ни превозвачи вече берат горчивите плодове на т.нар. пакт "Мобилност", известен още като пакета "Макрон". Това са новите правила за международния сухопътен транспорт, облечени в грижа за шофьорите. Но в полза на големите риби в Европейския съюз - Франция, Германия, които от години изпитват недостиг на работници в бранша. Промените засягат основно правилата за командироване на шофьорите, времето им за почивка и т.нар. каботаж (когато пунктът на натоварване и на разтоварване е в една и съща държава).

След приемането на пакета от ЕК през 2020 г. България, Полша, Кипър, Унгария, Литва, Латвия, Естония, Малта и Румъния подадоха обща жалба до Европейския съд за спиране на разпоредбите, включени в него. Факт е обаче, че преди приемането му у нас браншът доста късно се окопити какво да прави. Друг е въпросът като цяло за разликата в условията на работа в нашите и чуждите фирми. За изминалите 30 години автотранспортът ни, а и цялата ни транспортна система, не успя да формулира и отстоява собствена визия за развитие с дълъг хоризонт. Всичко през годините бе конюнктурно - според моркова, който ни подаваха, или според тоягата, която ни размахваха от ЕС. 

През октомври миналата година страната ни подаде отново иск за отлагане изпълнението на пакта до окончателното произнасяне на Европейския съд по общото дело. Но керванът си върви, кучетата си лаят. И така на 2 февруари 2022 г. влезе в сила изискването за задължително командироване на шофьорите, а от вчера - и за връщането на камиона на осмата седмица. Което не е ясно как кореспондира със зелените цели на Евросъюза, заради които ни натискат да затворим въглищните си централи. Емисиите от автотранспорта са сред големите замърсители. Експертно проучване вещае, че пактът ще доведе до допълнително замърсяване на въздуха в Европа с близо 3 млн. тона въглеродни емисии за година. 

По разчети отпреди пандемията България ще губи 510 млн. евро на година от пакета "Макрон", а над 6500 български транспортни тежкотоварни фирми може да фалират до 2023 г. Това, за съжаление, е предизвестено потъване, резултат от лобисткия пакт "Макрон". Въпреки че сега браншът си търси виновен.

Безплатни прегледи във ВМА за Деня на сърцето

автор:Дума

visibility 3

Как да подадем сигнал до КАТ?

автор:Дума

visibility 235

Габриел Вълков: БСП подава ръка на младите хора в България

автор:Дума

visibility 418

Държавният договор за превоз на пътници с БДЖ ще бъде удължен

автор:Дума

visibility 488

/ брой: 183

Изкуственият интелект е заплаха за работните места

автор:Дума

visibility 504

/ брой: 183

Брюксел разреши продажбата на Йетел

автор:Дума

visibility 548

/ брой: 183

БНБ предупреди за риск пред банковата система

автор:Дума

visibility 462

/ брой: 183

Гърция и Турция заедно срещу трафика на хора

автор:Дума

visibility 510

/ брой: 183

Изпълнили сме всичко за Шенген

автор:Дума

visibility 619

/ брой: 183

България домакин на учение на НАТО

автор:Дума

visibility 560

/ брой: 183

Богоугодно

автор:Мая Йовановска

visibility 1648

/ брой: 183

Майка плаче...

автор:Боян Дуранкев

visibility 1482

/ брой: 183

За тежките комплекси на македонците към България

visibility 471

/ брой: 183

Бедността като свинско със зеле

автор:Аида Паникян

visibility 597

/ брой: 183

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ