09 Май 2024четвъртък20:33 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Правителството одобри тол таксите

/ брой: 244

автор:Дума

visibility 83

С постановление на Министерския съвет беше приета тарифата за таксите, които ще се събират за ползване на републиканската пътна мрежа от превозните средства над 3,5 тона, съобщи регионалният министър Петя Аврамова. С тарифата се въвежда модел за таксуване на принципа "който руши повече, да плаща повече". Тол таксите са обвързани с екологичната категория на тежкотоварното превозно средство и с класа на пътя, по който то ще се движи. Т.е. колко ще трябва да заплати един камион за преминаването си през България ще зависи от маршрута, по който ще премине, както и от неговия еко клас.

Например за най-масовия тир с тегло над 12 т и повече от три оси, ако е категория евро 1 и евро 2, цената ще е 39 ст. за км. Ако е евро 3 и 4 - 36 ст. на км, евро 5 - 33 ст. на км , и евро 6 - 26 ст. на км.

Обхватът на тол системата ще е 6050 км и в него влизат магистрали, пътища от първи клас и частично от втори клас. За останалите 16 000 км тежкотоварните превозни средства няма да дължат нито винетна, нито тол такса. Няма да има промяна във винетните такси за пътните превозни средства до 3,5 тона. "Смятаме, че сме направили разумните отстъпки и тарифите, които предлагаме, са оптималният вариант, с който трябва да бъде заплащано преминаването на камионите над 3,5 тона", обясни Аврамова. Със средствата, събрани от тол таксите, ще се рехабилитират пътища. Крайният срок за въвеждане на системата е 1 март 2020 г., като е възможно тя да влезе в сила предсрочно. Аврамова обясни, че с тол системата не могат да бъдат решени проблемите на автобусните превозвачи - нерегламентираният превоз и дългосрочните договори с общините. Тя коментира, че тяхното решение трябва да се намери в други нормативни документи, като например да бъдат направени промени в Закона за обществените поръчки.

Защитихме хората с реални действия

автор:Дума

visibility 346

/ брой: 85

"БСП за България" с № 24 за изборите

автор:Дума

visibility 377

/ брой: 85

БСП постигнахме конкретни резултати за хората в 49-ото НС

автор:Дума

visibility 412

/ брой: 85

Бивша манекенка пое шефското място на фонд "Земеделие"

автор:Дума

visibility 460

/ брой: 85

Розоберът подрани заради топлото време

автор:Дума

visibility 351

/ брой: 85

"Райънеър" започва да лети до пет нови дестинации

автор:Дума

visibility 374

/ брой: 85

Сърбия и Китай засилват сътрудничеството си

автор:Дума

visibility 383

/ брой: 85

6 страни от ЕС зачели иногурацията на Путин

автор:Дума

visibility 445

/ брой: 85

"Алтернативата" е опасна за демокрацията

автор:Дума

visibility 378

/ брой: 85

Накратко

автор:Дума

visibility 350

/ брой: 85

Фашизъм в действие

автор:Александър Симов

visibility 424

/ брой: 85

Жестоката реалност

visibility 367

/ брой: 85

Пари връщате ли?

автор:Таня Глухчева

visibility 360

/ брой: 85

Късата памет на историята

автор:Боян Бойчев

visibility 401

/ брой: 85

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ