02 Юни 2024неделя14:56 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Петър Мутафчиев:

Правителството нехае за БДЖ

Депутатът от БСП пита кой ръководи железницата - финансовият или транспортният министър

/ брой: 169

автор:Дума

visibility 26

Правителството нехае за развитието на железницата, заяви вчера бившият министър на транспорта Петър Мутафчиев. Според него железопътният транспорт е поставен в ситуация да не може да работи нормално. Мутафчиев е убеден, че министърът на финансите Симеон Дянков няма право да спре изплащането на субсидията за БДЖ, тъй като в договора, сключен между държавата и БДЖ за извършване на обществената услуга, няма заложена подобна клауза. "Ако БДЖ не плаща свои задължения, МФ или МТИТС няма право да приспада тези средства", коментира той.
Мутафчиев алармира, че ако продължи неизплащането на субсидията, на БДЖ може да се наложи да увеличи двойно билетите, за да не фалира "Пътнически превози". Той каза, че по съдебен път БДЖ може да си потърси средствата, които са дължими за извършване на обществената услуга. "Дали ще се увеличат билетите е избор на самото дружество и на министъра на транспорта, но БДЖ ще трябва да търси увеличаване на приходите и това е един от вариантите. Другият проблем е свързан с безопасността и с това, с какви пари ще се ремонтират влаковете", каза още той.
"Товарни превози" са в тежка ситуация, а г-н Дянков си позволява да постави дружеството в още по-тежка ситуация. Мутафчиев попита кой ръководи железопътния транспорт в България - министърът на финансите или министърът на транспорта. Министър Дянков всеки месец трябва да плаща 1/12 от годишната субсидия в размер на 221 милиона лева, припомни той. Според Мутофчиев провалената процедура за "Товарни превози" доказва, че трябва да се изработи ясна стратегия за развитие на дружеството. "Не успяха да създадат настройката, че се купува печелившата част от железницата", заяви той. "Нееднократно предупреждавахме, че не достигат над 100 вагона на ден за превоз на товари, и никой нищо не направи. Милиони са загубите годишно от това, че не се ремонтират вагони", каза още Мутафчиев. И обществото, и всички ние трябва да получим отговор за каква приватизация става дума и в какви ръце отива държавната собственост, убеден е той.
На 18 юли Изпълнителният съвет на агенцията прекрати процедурата за приватизация на "Товарни превози". Днес ще има заседание на Надзорния съвет на агенцията, на което ще се обсъди как да продължи процесът. Единият вариант е да има нова процедура, отново оценяване и правен анализ.
Изпълнителният директор на агенцията е изпратил до Надзорния съвет докладна записка с предложение да се намалят изискванията към потенциалните стратегически и финансови инвеститори в "Товарни превози". Предлага се изискването за стратегическите инвеститори да имат приходи за всяка от последните три години в размер не по-малък от 400 милиона евро да се намали на 250 милиона евро. А изискването финансовите инвеститори да управляват финансови активи или да притежават дялови участия на стойност не по-малка от 1 млрд. евро за последните три финансови години да се намали на 700 милиона евро.

"Товарни превози" умишлено се води към обезценяване

Дружеството "Товарни превози" умишлено се води към обезценяване, обяви Руси Статков, член на Надзорния съвет на Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол. Според неговите изчисления цената на дружеството може да е и 500 милиона лева. "Ще настоявам да не се свалят изискванията и сделката да мине през Народното събрание", заяви той.

 

Личните карти поскъпват почти двойно

автор:Дума

visibility 942

/ брой: 101

Въвеждат таван на изпитите за шофьорска книжка

автор:Дума

visibility 930

/ брой: 101

Газът от Азербайджан ще покрие 81% от вноса през юни

автор:Дума

visibility 818

/ брой: 101

Животновъди блокират Подбалканския път

автор:Дума

visibility 802

/ брой: 101

Сигнално действие в ядрената сфера

автор:Дума

visibility 968

/ брой: 101

Българи в затвора за измама на Острова

автор:Дума

visibility 921

/ брой: 101

Фетхуллах Гюлен бил отвлечен в САЩ

автор:Дума

visibility 1105

/ брой: 101

По-високи мита за зърното от Русия и Беларус

автор:Дума

visibility 866

/ брой: 101

Здравето като бизнес

автор:Таня Глухчева

visibility 941

/ брой: 101

Идеология в технологията

visibility 979

/ брой: 101

Най-важно е да не губиш връзката с хората

автор:Юлия Кулинска

visibility 1163

/ брой: 101

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ