27 Юли 2024събота14:56 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Петър Мутафчиев:

Правителството нехае за БДЖ

Депутатът от БСП пита кой ръководи железницата - финансовият или транспортният министър

/ брой: 169

автор:Дума

visibility 39

Правителството нехае за развитието на железницата, заяви вчера бившият министър на транспорта Петър Мутафчиев. Според него железопътният транспорт е поставен в ситуация да не може да работи нормално. Мутафчиев е убеден, че министърът на финансите Симеон Дянков няма право да спре изплащането на субсидията за БДЖ, тъй като в договора, сключен между държавата и БДЖ за извършване на обществената услуга, няма заложена подобна клауза. "Ако БДЖ не плаща свои задължения, МФ или МТИТС няма право да приспада тези средства", коментира той.
Мутафчиев алармира, че ако продължи неизплащането на субсидията, на БДЖ може да се наложи да увеличи двойно билетите, за да не фалира "Пътнически превози". Той каза, че по съдебен път БДЖ може да си потърси средствата, които са дължими за извършване на обществената услуга. "Дали ще се увеличат билетите е избор на самото дружество и на министъра на транспорта, но БДЖ ще трябва да търси увеличаване на приходите и това е един от вариантите. Другият проблем е свързан с безопасността и с това, с какви пари ще се ремонтират влаковете", каза още той.
"Товарни превози" са в тежка ситуация, а г-н Дянков си позволява да постави дружеството в още по-тежка ситуация. Мутафчиев попита кой ръководи железопътния транспорт в България - министърът на финансите или министърът на транспорта. Министър Дянков всеки месец трябва да плаща 1/12 от годишната субсидия в размер на 221 милиона лева, припомни той. Според Мутофчиев провалената процедура за "Товарни превози" доказва, че трябва да се изработи ясна стратегия за развитие на дружеството. "Не успяха да създадат настройката, че се купува печелившата част от железницата", заяви той. "Нееднократно предупреждавахме, че не достигат над 100 вагона на ден за превоз на товари, и никой нищо не направи. Милиони са загубите годишно от това, че не се ремонтират вагони", каза още Мутафчиев. И обществото, и всички ние трябва да получим отговор за каква приватизация става дума и в какви ръце отива държавната собственост, убеден е той.
На 18 юли Изпълнителният съвет на агенцията прекрати процедурата за приватизация на "Товарни превози". Днес ще има заседание на Надзорния съвет на агенцията, на което ще се обсъди как да продължи процесът. Единият вариант е да има нова процедура, отново оценяване и правен анализ.
Изпълнителният директор на агенцията е изпратил до Надзорния съвет докладна записка с предложение да се намалят изискванията към потенциалните стратегически и финансови инвеститори в "Товарни превози". Предлага се изискването за стратегическите инвеститори да имат приходи за всяка от последните три години в размер не по-малък от 400 милиона евро да се намали на 250 милиона евро. А изискването финансовите инвеститори да управляват финансови активи или да притежават дялови участия на стойност не по-малка от 1 млрд. евро за последните три финансови години да се намали на 700 милиона евро.

"Товарни превози" умишлено се води към обезценяване

Дружеството "Товарни превози" умишлено се води към обезценяване, обяви Руси Статков, член на Надзорния съвет на Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол. Според неговите изчисления цената на дружеството може да е и 500 милиона лева. "Ще настоявам да не се свалят изискванията и сделката да мине през Народното събрание", заяви той.

 

България пак се размина с нови влакове

автор:Дума

visibility 935

/ брой: 141

Най-опасният пожар са некадърниците с власт

автор:Дума

visibility 943

/ брой: 141

КЗК даде зелена светлина на БАКБ да купи Токуда банк

автор:Дума

visibility 767

/ брой: 141

Военен съюз срещу Иран

автор:Дума

visibility 854

/ брой: 141

ЕК заведе три дела срещу България

автор:Дума

visibility 890

/ брой: 141

Гърция екстрадира българин в САЩ

автор:Дума

visibility 799

/ брой: 141

Германия отказва войници и оръжия срещу Русия

автор:Дума

visibility 852

/ брой: 141

Душата и сърцето на БСП

автор:Александър Симов

visibility 217

/ брой: 141

Бузлуджа е началото

visibility 159

/ брой: 141

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ