Правителственият самолет върна само една българка от Либия
Борисов уволни шефа на "Техноекспортстрой", правел си пиар на гърба на правителството
/ брой: 46
Правителственият "Еърбъс" върна само една българка от Либия вчера. Заедно с нея бяха прибрани 70 хървати, 2 южнокорейци и 10 граждани на Китай.
До втория полет към Либия се стигна след тоталния организационен хаос, в който изпадна властта при прибирането на българите. Заради абсолютното объркване, в което изпаднаха властите, първата група от завръщащи се българи, водейки се от инструкциите на Външно се озова на сантиметри от либийските бунтовници.
Във вторник сутринта от МВнР обявиха, че пращат самолет, който да прибере българите в района на Триполи. Според официалното съобщение премиерът бе разпоредил на държавната фирма "Техноекспортстрой" да осигури самолет със 180 места, който трябваше да излети в 9 сутринта на 22 февруари. Още тогава обаче по неофициална информация желаещите да се приберат в България са били над 240. От Външно отговориха единствено, че ако се наложи, ще бъде осигурен и втори самолет.
Първият самолет така и не излетя в посочения час, а чак около 16 ч. Единственият нервен коментар на Бойко Борисов тогава бе: "Аз да не съм диспечер, бе". Първоначално от МВнР обявиха, че до 12 ч. всички сънародници трябва да са на летището в Триполи. Съобщено бе, че трябва да си носят паспорти, храна и вода в очакване на самолет за евакуация. Впоследствие се оказа, че изпратен самолет все още няма, а районът около летището е обграден от бунтовници. Обяснението беше, че обещаният самолет на "Техноекспортстрой" чака разрешение за полета. След като нещата тотално зациклиха, за Триполи излетя самолет на "България Ер", нает от "Техноекспортстрой". С него се върнаха 110 българи.
Въпреки това обаче вчера премиерът обяви, че е уволнил директора на "Техноекспортстрой" Емил Коцев. Коцев си прави евтин пиар на гърба на Външно министерство, разгневи се Борисов. Причина за гнева му стана именно първият осигурен самолет, а Коцев бе заподозрян, че си прави реклама със "100 процента държавни пари на 100 процента държавна фирма".
Версията на Коцев обаче e напълно различна. Той бе категоричен, че от правителственото звено "Авиоотряд 28" отишли в "България Ер" и най-бандитски взели разрешението на самолета му и казали, че те ще кацат в Триполи с него. Да, обаче международната организация по въздухоплаването не допуска такива замени, коментира Коцев. "И те излетяха и някъде над Малта се усетиха, че не могат и те затова не кацнаха два часа и половина", заключи той.
Той предположи, че целият огън срещу него идва от Външно министерство. "Защото те са организирали един такъв бардак и такъв хаос, бедна ви е фантазията. Снощи (вторник вечерта - б.р), цяла нощ, ако не бях изпратил трима човека от "Техноекспортстрой" от София да помагат при качването на самолета, щяхме още да си стоим там - няма пасавани, няма хора на летището, няма нищо - безхаберие пълно", коментира Коцев.
Скоропостижно уволненият шеф на "Техноекспортстрой" разкри, че не държавата, а частна фирма е платила за полета до Триполи.