Потупване за милион
/ брой: 141
Някои потребители на смартфони явно много-много не се замислят какви точно приложения използват и с каква, аджеба, цел ги свалят. А и разработчиците на различни апликации на уж умните устройства май изобщо не са очаквали, че най-засуканите програми за айфони ще бъдат надминати от прозаичното "Yo".
Приложението, създадено за има-няма 8 часа от израелец, нищо не подозиращ за последствията от напъните си, изведнъж се превърна в едно от най-популярните. И не само че успя да зариби над 50 хил. ползватели, но и по необясним начин се сдоби с тайнствен инвеститор, вложил в "Yo" цял милион долара.
Стремежът на авторите на най-модерните технологии всячески да улеснят комуникацията на съвременния човек, изглежда хвана дикиш с нещо изключително елементарно. Вместо да пишат есемеси, да ровят за емотикони и да правят излишни движения за оригинални снимки, някои хора намират за по-лесно за изпратят еднотипно съобщение от две букви. И кой както иска да го разбира. За едни това е своеобразно потупване, други се замислят какво точно би трябвало да означава появата на подобен "текст", придружен и от звуков еквивалент на думата. Със сигурност определени потребители дори ще се пристрастят към този начин на "общуване". Някои ще го пробват от любопитство, за да видят какво толкова подлудява напоследък телефонните маниаци. Вероятно ще се намерят хора, които откровено ще си признаят, че по-глупаво приложение досега не са си сваляли на телефона. А може би ще има и такива, които все пак ще се запитат: кое толкова на това "Yo" струва толкоз пари?!
Според една доста любопитна теория всъщност не съществува никаква стратегия, водеща до желания успех. А сполуката изобщо не зависи от това колко време, сили и средства са похарчени за създаването и разпространяването на даден продукт. Просто на някои им върви, а на други - не. И, както неведнъж е доказвал животът, от помощ се нуждае талантът, посредствеността пробива всички стени сама. А с 1 милион долара сигурно може и да ги взриви.