Пореден БОРКОР
/ брой: 198
Тези дни вицепремиерът Томислав Дончев обяви създаването на Държавна агенция за пътна безопасност, подчинена на МС. Както е известно, идеята за нея се роди след жестоката катастрофа край Своге, при която загинаха 20 души. Ще я оглави Малина Крумова, която беше зам.-министър в МРРБ, която пък ще бъде заменена на този пост от доскорошния си началник Николай Нанков. Крумова временно ще бъде съветник на премиера Борисов, докато през идните седмици новият орган се структурира и заработи. Идеята е тя да осъществява контрол върху функциите на ведомствата, които имат отношение към пътната безопасност и да координира действията им.
В момента за пътната безопасност отговарят 5 министерства, с други централни институции бройката им става 11. Като се прибавят общини и областни управи, числото надминава 100, а така отговорността се размива. С новата агенция институциите стават 12. Без много усилия може да се прогнозира, че това ще бъде поредната безсмислена и безполезна бюрократична структура, която само ще харчи бюджетни пари и от това няма да има никакъв ефект. Защо ли? По една единствена причина - тя реално няма да има власт. Едва ли някой си представя, че ще може да нарежда на министерствата какво да правят. Логично е нова държавна агенция да няма и законодателна инициатива, защото кой разполага с нея е описано в Конституцията. Ще й останат едни консултативни функции. Те ще се изразяват в писането на многобройни доклади, с които никой няма да се съобразява. Изобщо на път е да се пръкне поредният БОРКОР. За тези, които са забравили, ще припомним, че така се нарича Бюрото за борба с корупцията. При условие, че има ДАНС, КОНПИ, НАП и ред други ведомства, които се занимават с този порок на обществото, едва ли някой знае с какво точно се занимават в БОРКОР група високо платени чиновнци. Нещо подобно ще се получи и с новата агенция.