Полицията се стресна от митинга срещу мобилните оператори
На 20 февруари ще е следващият митинг срещу телекомите
/ брой: 17
Засилено униформено присъствие и як полицейски кордон следваха участниците в първия протест срещу "произвола на мобилните оператори". Граждани, възмутени от действията на телефонните компании, започнаха протестното си шествие от площад "Св. Александър Невски" в София вчера.
Хората поискаха равноправие и избор при подписването на договорите си с телекомите, както и премахване на големите неустойки. Организаторите обясниха, че целта на протеста е да спре надписването на сметки и да се инициират законодателни промени, които да дисциплинират операторите. Екипирани с вувузели, свирки и тромби и други шумни пособия, протестиращите стигнаха до телефонната палата, където е седалището на Комисията за регулиране на съобщенията.
Организаторите на вчерашния митинг определиха 20 февруари за датата, на която отново ще се съберат на протест срещу мобилните оператори. Съборната точка тогава ще е телефонната палата.
Въпреки че инициативата бе подкрепена от близо 100 000 души в интернет, групата протестиращи на площада бе далеч по-малка от засиления полицейски кордон, който ги следваше. Организаторите внесоха петиция в Народното събрание. Документът е адресиран до Цецка Цачева, Бойко Борисов, председателя на Европейския парламент Йежи Бузек и до председателя на ЕК Жозе-Мануел Барозу.
В петицията си протестиращите се обявиха за яснота в общите условия и индивидуалните договори на потребителите. Те призоваха мобилните оператори да престанат с подвеждащата реклама, а всички клаузи в договорите да бъдат изписани с единен шрифт. Протестиращите са твърдо против автоматичното подновяване на срочните договори и искат тарифирането на разговорите да става на всяка секунда. В петицията се обръща внимание на факта, че роуминг услугите, предоставяни от българските оператори, не са в съответствие с директивите на ЕС. Потребителите, организирали петицията, са недоволни и от практиката телефонните компании да изпращат нежелани търговски съобщения по всяко време на денонощието. В документа се настоява подобни есемеси да не бъдат изпращани от 20 до 9 часа.
Организаторите призоваха за повече информираност каква част от сумата на услугите за благотворителност е за целите на кампаниите и каква отива като такса на телекомите или техни посредници.