Политическа чалга
/ брой: 108
Според междинен мониторинг за медийното отразяване на кампанията евротематиката е минала на заден план, а реториката на кандидатите подхожда за местен или парламентарен вот. Убеждават ни, че от вота на 25 май зависи бъдещето не само на България, но и на Европа. В същото време евроидеалите са скрити зад димящите скари, на които кандидат-европолитици пекат кебапчета, а посланията за бъдещия път на ЕС остават заглушени от певачките по предизборните концерти.
В Бяла Слатина парламентарна партия приканва на предизборен "митинг концерт с почерпка" - съчетание, което най-точно олицетворява начина, по който родните политици опитват да спечелят всички избори. Кандидатите за народни представители търсят фенове, а не последователи. Улисани в морето на политическата чалга, партийците забравят да предлагат политики, да формират ясни послания. Разчитат на визия, безразборни обещания и оплюване на конкуренцията. Недай си Боже, решат да "разчупят" политическия си образ, и ставаме свидетели на безумни действия, клипове и реклами...
Предсказуеми клипове опитват да привлекат избирателите. Изчерпването на пиарите стигна дотам, че за предизборния си клип "Атака" си присвоиха видеото на младоженци. ЦИК обаче го забрани. На кадрите ЕС беше представен с война и нетрадиционни сексуални връзки. Да се чудиш "Атака" евродепутати ли излъчва, или изпраща хора, които да унищожат съюза. Покрай скандала с кадрите партията си осигури безплатно разпространение на видеото. И много "черна" реклама. А в България казват, че лоша реклама нямало.
Живеем в политическа чалгаджийница - един и същи банален рефрен се повтаря от всички, но с различен аранжимент. Обаче кебапчетата се изяждат бързо, а купената любов е нетрайна. Може би е време политиците да си го спомнят и да предложат човешки политики и послания - най-вече бъдеще.