14 Октомври 2025вторник23:42 ч.

Полезни идиоти

/ брой: 236

автор:Евгени Гаврилов

visibility 18197

Мнозинството в Европейския парламент официално поиска да бъде премахната забраната за продажба на нови бензинови и дизелови автомобили след 2035 г. Това предложение бележи ясно разминаване с Европейската комисия и нейния председател Урсула фон дер Лайен, които се оказаха открити лобисти с подкрепата си за навлизането на електрическите коли. Така превключването на "задна скорост" се оказва болезнено, но неизбежно.
По план забраната за двигатели с вътрешно горене трябва да влезе в сила през 2035 година. Но става все по-малко вероятно тази забрана, вече гласувана от Европейския парламент, наистина да бъде приложена. За това има безброй причини. Ето някои от тях.
В световен мащаб електромобилността няма как да бъде приложена. В момента по пътищата по света се движат около 1.4 милиарда превозни средства - около 98 процента от тях са с двигатели с вътрешно горене. С годишни емисии от нови автомобили от 90 милиона превозни средства, бързата електрификация на целия транспорт остава мираж.
Електромобилният бум в Европа затихва. В Германия например 97% от движещите се автомобили са с двигатели с вътрешно горене. Интересът към електромобилите моментално угасна, след като федералното правителство отмени преференциите за тяхното закупуване. За България няма да говорим, такива преференции изобщо не са въвеждани. Пък и да имаш електромобил, няма къде да го зареждаш. Твърде малко са зарядните станции.
С бруталната намеса на брюкселските чиновници на автомобилния пазар ЕК бе на път да навреди сериозно на европейското индустриално производство. Местните автомобилни компании започнаха да разработват електрически автомобили доста по-късно, когато пионерът Tesla вече беше отворил пазара, а Китай бързо спечели водеща роля в електрическите и батерийните технологии с подкрепата на правителството. И най-важното. Твърде съмнително се оказа влиянието на автомобилите с бензинови и дизелови двигатели върху количеството въглеродни емисии.
Така стана ясно, че забраната за двигатели с вътрешно горене в Европа облагодетелства предимно китайската индустрия за електрически автомобили. А според коментари в редица европейски издания Урсула фон дер Лайен и нейната Европейска комисия така и не разбраха този геостратегически аспект на подобна неосъществима идея. Защото със забраната на двигателите с вътрешно горене през 2035 г. европейските чиновници са на път да се превърнат в полезни идиоти за китайците.

Общините искат 5 г. преход за новото изчисление на такса "Смет"

автор:Дума

visibility 1897

/ брой: 191

VI блок на АЕЦ "Козлодуй" пак спира за ремонт

автор:Дума

visibility 1811

/ брой: 191

Митниците готови за еврото

автор:Дума

visibility 1761

/ брой: 191

Шефът на БНБ настоя за промяна във фискалната политика

автор:Дума

visibility 5846

/ брой: 190

Франция има ново правителство

автор:Дума

visibility 1626

/ брой: 191

Илияна Йотова е в Пекин на световна лидерска среща

автор:Дума

visibility 2017

/ брой: 191

Албания временно забрани тротинетките

автор:Дума

visibility 1975

/ брой: 191

"Хамас" освободи 20-те живи израелски заложници

автор:Дума

visibility 1871

/ брой: 191

Какво се случи?

автор:Александър Симов

visibility 1883

/ брой: 191

Неудобната тема

автор:Мая Йовановска

visibility 1872

/ брой: 191

Икономика на работещите, не на милионерите

автор:Дума

visibility 2011

/ брой: 191

Сини понеделници

автор:Димитър Събев

visibility 1817

/ брой: 191

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ