Подновяват конкурса за туристическо лого на България
/ брой: 204
До две седмици ще бъдат обявени детайли за новия конкурс за туристическо лого на България, когато ще е готова новата методология за оценка, съобщи Николина Ангелкова, министър на туризма. Това ще е трети опит, след като предишният конкурс тази пролет не излъчи победител, а резултатът от първия опит преди две години, възложен на конкретна компания, се оказа твърде наподобяващ логото на Киргизстан. Ангелкова добави, че тогава ще бъдат оповестени и крайните дати за подаване на предложения, а идеята е сроковете да са възможно най-кратки, за да има ново лого за рекламните материали за следващия сезон. В конкурса може да участва всеки с нови предложения. Министърът посочи, че се предлага да се ограничат допълнителните финансови средства по конкурса, освен за паричната награда за победителя, чийто размер сега се обмисля. В първия конкурс наградата също беше парична. В отговор на въпрос Ангелкова информира, че министерството вече работи по подготовката на зимния туристически сезон и през октомври в Пловдив ще има изнесено заседание на Националния съвет по туризъм по темата. За участие са поканени всички заинтересовани страни, в това число контролните институции и компаниите, ангажирани с инфраструктурата - вода, ток. Министърът не се ангажира с прогнози за зимния сезон, но отбеляза, че интересът към България като туристическа дестинация е повишен. Николина Ангелкова информира, че за трите месеца на лятото ръстът в туризма е с 20 на сто. За първите шест месеца на годината приходите са с около десет на сто повече спрямо година по-рано, което се дължи на усилията на правителството за повишаване на събираемостта, отбеляза тя.