01 Май 2024сряда09:44 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Под повърхността

/ брой: 68

автор:Мая Йовановска

visibility 61

По предложение на ГЕРБ и с решение на парламента се закрива Националната компания "Стратегически инфраструктурни проекти". Тя беше родена, за да минат през нея проектирането, финансирането и изграждането на магистралите "Хемус", "Струма" и "Черно море". Въобще, както всички знаем, пътищата са голямата гордост, фикс идеята и основното, с което се занимават ГЕРБ и правителствата Борисови. Тя е отроче на същата тази партия и се появи през 2011 година по времето, когато сегашният президент Росен Плевнелиев беше регионален министър. Няма съмнения, че беше добре кранчето, по което ще текат пари за огромни и скъпи проекти, да се канализира.
Официалните аргументи за закриването на компанията сега са: "Съществуването на две паралелни структури, които се занимават с еднаква дейност". Което не било рационално, обясни вчера в парламента шефът на Агенция "Пътна инфраструктура" - другата от двете паралелни структури, Лазар Лазаров.
Това, което заявява Лазаров, изглежда като признание за провал. И защото управляващите трудно си признават провалите, комай нещо друго се крие под повърхността, щото още навремето са били наясно, че става въпрос за паралелна дейност. За това обаче можем само да гадаем, но е факт, че за закриване на компанията се заговори след спирането от Борисов на процедурата за строителството на 60 км от магистрала "Хемус", въпреки че изпълнителите вече бяха избрани. Обяснението бе, че имало публикации с подозрения за близост на изпълнителите с депутата от ДПС Делян Пеевски и шефа на "Лукойл България" Валентин Златев. Компанията уважи искането на Борисов и спря търга за "Хемус". После пък прекрати и процедурата за тунела "Железница" на магистрала "Струма". А и по всевъзможни ведомства тръгна едно спиране на обществени поръчки. Преди ден даже вицепремиерът Томислав Дончев си позволи да признае, че в някои институции всяка втора поръчка е с нарушения. Толкова много признания, че чак съмнения почват да те ядат.
Иначе след спирането на процедурата за "златните" 60 км от "Хемус", които трябваше да глътнат близо 1 млрд. лв., Борисов обяви, че ще се търси по-евтин вариант. И се заговори, че недовършената част от магистралата щяла да стане скоростен път, щото ще се правели икономии. Свързани ли са икономиите с недостига на европейски пари и това, че довършването ще е със средства от бюджета? А липсата на пари свързана ли е със закриването на компанията за инфраструктурни проекти? И май пак стигаме до темата с кранчетата. И какво, по колко и накъде тече по тях.
Впрочем вчера излезе поредна класация, която ни нареди сред "водещите" в ЕС по корупция. Само дето "гадните" автори на класацията са забравили да турят пояснението, че приликите с действителни хора и събития са случайни.

За 9 месеца нищо не е свършено по участъци 7 и 8 на "Хемус"

автор:Дума

visibility 450

/ брой: 82

Пускането на терминала в Александруполис се отлага

автор:Дума

visibility 467

/ брой: 82

Външният дълг надхвърли 44% от БВП

автор:Дума

visibility 369

/ брой: 82

Терминал 3 на летището ще започне да се строи през 2026 г.

автор:Дума

visibility 415

/ брой: 82

Педро Санчес остава на поста

автор:Дума

visibility 441

/ брой: 82

В Словения от кенчета правят планински заслони

автор:Дума

visibility 451

/ брой: 82

Кипър е първенец по депортиране на мигранти

автор:Дума

visibility 437

/ брой: 82

Накратко

автор:Дума

visibility 401

/ брой: 82

Безчинствата на промяната

автор:Александър Симов

visibility 522

/ брой: 82

Медийна несвобода

автор:Йото Пацов

visibility 481

/ брой: 82

Недопустимо разделение в армията*

автор:Евгени Генов

visibility 454

/ брой: 82

Остава ли място за мир?

visibility 398

/ брой: 82

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ