29 Март 2024петък00:18 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

По-хитри от папата

/ брой: 87

автор:Светлана Велева

visibility 1549

Новата система за тол таксата покрива 85% от пътната мрежа, гласи проектът. За сравнение - в държавите от ЕС тя покрива до 3%. И това е логично, предвид че тази такса се плаща от тежкотоварните автомобили, а те преминават по първокласните международни пътища. Ние обаче, нали сме по-хитри от папата, сме решили да покрием и голяма част от второкласните и третокласните пътища. То пак добре, ако ТИР-ът не заседне, пропадайки в някоя дупка. Реално обаче по тези пътища минават само автобусните превозвачи. Идеята на тол таксата, според депутата от ГЕРБ Александър Ненков, е по-справедливото събиране на средства - по-тежките превозни средства да плащат повече, защото и рушат повече. В това има логика, но ще плащат всички превозвачи, вкл. пътническите автобуси. И тук моделът е тотално сбъркан. Тъй като те правят множество ежедневни курсове, таксата реално ще натовари тях, а не преминаващия транзитен ТИР трафик.
Натоварването на автобусните превозвачи неминуемо ще вдигне цената на услугата - те вече прогнозираха с 15%. Но може и да са недостатъчно. За един автобус от София до Бургас например тол таксата ще струва 100 лв. за един курс, а те са десет на ден. Много фирми ще фалират и така отдалечени населени места, които разчитат само на автобусите, ще останат без превоз. Чрез тол таксите държавата иска да събере между 700 млн. и 1 млрд. лв. Евросредствата свършват и в новия програмен период оставаме без пари за строеж на пътища, казва Ненков. В цял свят обаче тези такси служат само за поддръжка на пътищата, а не за строеж на магистрали.
Всичко би могло да стане много по-лесно. Тол такса да се плаща само от тежкотоварните превозвачи и само на магистралите, както е навсякъде. А ремонтите по второкласните и третокласните пътища да са за сметка на постъпленията от акцизите. Те се плащат от хората, които карат коли и съответно рушат пътищата.


 

Без паспортна проверка за пътуващи от и за шенгенски държави

автор:Дума

visibility 312

/ брой: 59

Светофарите с различни сигнали за посоките

автор:Дума

visibility 314

/ брой: 59

Върнаха 48 млн. лв. от аванса за правителствения комплекс

автор:Дума

visibility 291

/ брой: 59

Протест в Унгария срещу корупцията

автор:Дума

visibility 336

/ брой: 59

Педро Санчес против независимост на Каталуня

автор:Дума

visibility 271

/ брой: 59

Израел ликвидирал командир №3 на Хамас

автор:Дума

visibility 291

/ брой: 59

Накратко

автор:Дума

visibility 235

/ брой: 59

Рецепта за катастрофа

автор:Дума

visibility 355

/ брой: 59

Пътят надолу*

автор:Валерия Велева

visibility 302

/ брой: 59

Цялата соросоидна сган - вън!

visibility 320

/ брой: 59

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ