По Достоевски
/ брой: 21
Толкова са нагли, че чак не се усещат как си вкарват автогол и забиват нож в гърба на Бащицата. Да изречеш гласно в ефир, че "с джипа на премиера достигаме до проблемите на хората" и че оттам "светът се вижда по друг начин", е повече от признание за провалено управление. За Николай Нанков като завършен чиновник по герберски калъп обаче "решението" на проблемите изскача мимоходом от бутафорните "инспекции" на Борисов, отразявани вече с "живо включване" и без медии, за да не му късат нервите, както сам признава. Няма държава, няма правила и институции, да не говорим за многохилядната администрация, има само една чудодейна джипка.
А и чия е тя всъщност? "На премиера" или на данъкоплатеца? По селата и градовете няма ли управа, няма ли ток и интернет, че с джипа трябва да обикаляте насам-натам? Ама какво ти дреме на теб, цял живот си на държавната хранилка!
Според Нанков в България се строи "най-евтино в Европа, средно - малко над 3 300 000 евро на километър". Не знам дали посоченото число е вярно, ако и на вас като на мен ви изглежда колосално, това също е наш проблем, не техен.
А инак дълбоко се съмнявам, че въобще парите отиват по предназначение, защото резултатите от цялата тази гордост Борисова, свързана със строителството на магистрали и пътища, не подлежи на коментар. Няма път у нас, който да не е създал проблеми и да не се е наложило да бъде затворен за последващи ремонти само месеци след фанфарното рязане на лентите.
А да не говорим за свлачищата и "срутищата", съпътстващи розовите премиерски репортажи. Народното творчество дори роди музикалната хумореска "Магистрали":
Нанков: Камъните падат, падат на шосето...
Борисов: Пачки се търкалят пак към чекмеджето...
Двамата: Мъни, мъни, мъни...
Какво повече да кажем? Велико. Жестоко откровено, Нанков! По Достоевски.