30 Април 2024вторник13:16 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Плесница

/ брой: 108

автор:Мая Йовановска

visibility 1865

През миналата седмица бе съобщено, че Германия спешно търси десетки хиляди тираджии. Ако недостигът не бъде овладян, след 2030 г. на германския трудов пазар щели да липсват около 150 000 тираджии. Данните не са "гръм от ясно небе". За тази липса правителствата на големите държави в ЕС са напълно наясно. Още ли продължавате да се чудите каква бе една от причините за налагането на т.нар. пакет "Макрон"? По приемането на който в края на заминаващия си ЕП изведнъж нашата власт се сети да се противопоставя. ЕС отдавна върви на две, три и още безброй скорости, а разпоредбите, които се приемат, често са в полза на големите играчи.

Нито протестите на превозвачите ни, нито мобилизацията на евродепутатите ни (трима дори не участваха в гласуването) постигнаха успех. Бяха приети, макар и не окончателно, всички оспорвани от българските превозвачи промени. Шофьорите ще трябва да почиват извън кабината на камиона, ще се връщат на всеки 4 седмици в страната, където е регистрирана фирмата, а размерът на командировъчните ще бъде според държавата, в която са изпратени. Без съмнение, условията, при които работят шофьорите в нашите фирми, не са като тези в западноевропейските. Но с новите регламенти опасността голяма част от българските фирми да изчезнат въобще от пазара е напълно реална. Регламентът отвсякъде е протекционистки за западните фирми и резултатът ще е ограничаване на дейността на фирмите от периферията на ЕС.

Вярно, че в пазарни условия има изненади, но въпросът е имаха ли дългосрочна стратегия българските транспортни фирми след 1989 г.? Умно ли се планираше, или въобще не се планира? Сагата с пакета "Макрон" ще продължи и в следващия ЕП, но резултатите изглеждат с предизвестен край. Най-вероятно ни очаква шумна плесница. За съжаление. Не само за нас, а това неминуемо ще предизвика напрежение в Евросъюза.

Фалшификации заради министерски пост

автор:Дума

visibility 134

/ брой: 82

Българите намаляват и застаряват

автор:Дума

visibility 178

/ брой: 82

Намаляват и браковете, и разводите

автор:Дума

visibility 181

/ брой: 82

За 9 месеца нищо не е свършено по участъци 7 и 8 на "Хемус"

автор:Дума

visibility 173

/ брой: 82

Пускането на терминала в Александруполис се отлага

автор:Дума

visibility 196

/ брой: 82

Външният дълг надхвърли 44% от БВП

автор:Дума

visibility 119

/ брой: 82

Терминал 3 на летището ще започне да се строи през 2026 г.

автор:Дума

visibility 194

/ брой: 82

Педро Санчес остава на поста

автор:Дума

visibility 161

/ брой: 82

В Словения от кенчета правят планински заслони

автор:Дума

visibility 165

/ брой: 82

Кипър е първенец по депортиране на мигранти

автор:Дума

visibility 163

/ брой: 82

Накратко

автор:Дума

visibility 144

/ брой: 82

Безчинствата на промяната

автор:Александър Симов

visibility 190

/ брой: 82

Медийна несвобода

автор:Йото Пацов

visibility 177

/ брой: 82

Недопустимо разделение в армията*

автор:Евгени Генов

visibility 157

/ брой: 82

Остава ли място за мир?

visibility 143

/ брой: 82

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ