Платили сме 675 млн. лв. за магистрала на зелено
/ брой: 126
Само на първите три от общо деветте отсечки на незавършената магистрала "Хемус" върви нормално строителство. По другите участъци или не се строи нищо, или има някакви подготвителни работи по трасето, при това с нарушения. В същото време държавното предприятие "Автомагистрали", "назначено" от предното правителство да доизгради магистралата на Северна България, само за няколко месеца миналата година е раздало на фирми, наети да му помагат, аванси в размер на 675 милиона лева. Колосалната сума е дадена за магистрални участъци, които нямат строителни разрешителни и реалното им изграждане ще започне след години, съобщи регионалният министър Виолета Комитова. Грешка е, че магистралата се проектира "на парче", вместо да има цялостен план и проект, обясни арх. Иван Шишков, съветник на Комитова. Според него тази "тактика" на предното управление също е причина за забавянето и проблемите около завършването на важния инфраструктурен проект. Новият началник на ДНСК Влади Калинов разкри, че в района на Ловеч са се натъкнали на тежки нарушения. При подготовката на магистралното трасе там са изземани земни маси, но вместо да се превозят и складират на специално депо за инертни материали срещу заплащане, огромните количества пръст просто са били изсипани наблизо, съсипвайки над 80 декара гори. Арх. Калинов обясни, че това е "жалък опит" да се спестят някакви разходи за сметка на природата. Той заяви, че виновникът за пораженията ще бъде накаран да изчисти терена и да откара земните маси в депо. Това обаче също ще забави строителството, призна шефът на ДНСК.
Агенция "Пътна инфраструктура" е възложила договори за текущи ремонти за 2,8 млрд. лв. при предвидени за целта 370 млн. лв., съобщи в тв предаването "Алтернативата" министърът на финансите Асен Василев. Това е част от резултата от проверките на държавните разходи - има пари, които са плащани по стари договори от 2015 г. и дори от 2010 г. При друга група поръчки с лимит 20 млн. лв. са раздадени 170 млн. лв., каза Василев.