Пинкас Цукерман ще свири и дирижира на 15 февруари
Българската публика ще чуе Концерта от Бетовен, срещнал го със съпругата му Аманда Форсайт
/ брой: 37
Известният цигулар Пинкас Цукерман гостува в София като солист и диригент на Концерта за цигулка и оркестър в ре мажор от Бетовен, при изпълнението на който се срещнали със съпругата му - виолончелистката Аманда Форсайт, съобщи БТА. Тя ще бъде солистка на три произведения от Макс Брух, които са в програмата на концерта на 15 февруари от 19.30 ч. в зала "България" с оркестъра на Класик ФМ радио под диригентството на Пинкас Цукерман. Поради големия интерес с публика ще бъде и генералната репетиция от 16 ч. Увертюра "Егмонт" от Бетовен също ще звучи на концерта от цикъла "Музиката на Америка", организиран от "Кантус фирмус" и фондацията "Америка за България".
Умението да се съчетаят функциите на солист и диригент е рядко срещано качество сред съвременните музиканти. То се постига от единици изпълнители, които са събрали богат опит най-напред като солисти и впоследствие са започнали да се занимават и с дирижиране. Подобна симбиоза на опит и талант да се ръководи целият оркестър само със солово изпълнение показаха пред българската публика и други именити цигулари като Найджъл Кенеди, Шломо Минц, както и българските музиканти Светлин Русев, Васко Василев, Веско Пантелеев-Ешкенази, научи ДУМА от Ирена Данкова.
"Хванах диригентската палка, когато бях на 16 години, и оттогава не съм я изпускал - освен по невнимание", шеговито отбелязва маестрото на вчерашната пресконференция. "За мен оркестърът е свръхинструмент, интересувам се от цялостната интерпретация, от цялостното звучене на музиката", обясни Цукерман. По думите му, за да стане наистина диригент човек, са необходими 10-15 години, дори за знаменитости като Клаудио Абадо и Зубин Мета - необходим е продължителен контакт с музиканти насреща.
"Класическата музика като професия няма да изчезне - това е все едно да изчезне кислородът", казва Пинкас Цукерман. Според него е важно да се възпитава публиката - още от детството, а от друга страна, да се дава солидно образование на младите музиканти. В това отношение новите технологии, включително интернет, помагат много - важно е как ще ги използваме и как ще развиваме наученото чрез тях, коментира музикантът, който отдавна преподава дистанционно.