Петър Курумбашев: Пакетът "Мобилност" ще бъде гласуван от следващия Европейски парламент
Гласуването в траспортна комисия на пакета "Мобилност" е в определена степен "победа" за българските превозвачи, заяви пред Радио "Фокус" Петър Курумбашев, евродепутат от групата на Социалистите и демократите в ЕС.
Баха гласувани три доклада – докладите на Вим Ван де Камп и на Меря Килонен не бяха приети, както и нито един от алтернативните текстова, които бяхме предложили или от отсрещната страна бяха предложили, не бяха приети. Третият доклад, който съдържа най-неприятния за нас текст за връщането на камионите на всеки три седмици, от Исмаил Ертуг бе приет, обясни Курумбашев. Но за да се снигне до пленарна зала трябва всички доклади да са приети от водещата комисия. В момента в пленарна зала може да отиде само докладът на господин Ертуг. От друга страна ние имаме решение на Парламента, че тези три предложения не могат да се разглеждат отделно и ще трябва да бъдат или заедно приети, или заедно отхвърлени, добави Курумбашев. Неговото тълкуване на случилото се вчера в Транспортната комисия е, че повече този въпрос не трябва да се разглежда в пленарна зала. Защото водещата комисия не е подкрепила две от трите законодателни предложения.
Според евродепутата най-удачният вариант е темата да бъде продължена от следващия Европарламент. Други варианти от легална гледна точка няма, смята Курумбашев. Ако се спазва духа на закона и буквата на закона, според мен просто това предложение не трябва да се разглежда повече в рамките на този парламент, допълни той.
По отношение на българските превозвачи, бих искал да кажа, че е добре, че те най-после направиха протест в Брюксел, защото беше абсолютно безсмислено да правим протести по околовръстното и по "Цариградско шосе", продължи евродепутатът. По думите му мястото на техния протест е именно в Брюксел.
Според Курумбашев в двата варианта на мобилния пакет Транспортната косимия показва "две абсолютно различни лица". Там, където пазарът трябва да се остави да бъде либерален, а именно превозът на стоки, тя искаше да се ограничи, защото товае искането на западните държави. А там, където трябваше да се запази регулацията на пазара, става дума за автобусните превози, тя иска да се либерализира.