04 Май 2024събота00:23 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Петър Курумбашев: Изявленията за окончателна капитулация няма да помогнат в преговорите за Пакета за мобилност

Решението на Комисията по транспорт може да бъде оспорвано в пленарна зала, поясни евродепутатът

автор:Дума

visibility 1013

 „Най-големият пробив, който бе действително постигнат по отношение на Пакета за мобилност, е да не се прилага Директивата за командироването на работници по отношение на международния транспорт. От друга страна, същата тази директива ще се прилага от ден 1 за каботажа.“

Това заяви Петър Курумбашев, член на Делегацията на българските социалисти в Европейския парламент, пред журналисти в Народното събрание на Република България. 

„По отношение на ползването на почивката в кабината – водачите няма да могат да ползват нито седмичната, нито намалената седмична почивка в кабината – освен ако не са паркирани на паркинги, каквито изобщо не съществуват в Европа“ – изредени са около десет изисквания от типа на това да има  кухня, маси за пикник, навеси за слънце, определен брой душове и пейки за пикник. Включително има изискването всички тези неща да са построени така, че да са съобразени с пола (gender friendly), което мисля, че е един от най-големите проблеми на международните шофьори“, отбеляза иронично Курумбашев.

„Също така има изискване седмичната и намалената седмична почивка да се ползва в хотел или на място, осигурено от работодателя. И това изискване не е в наша полза.“

„Позитивният момент е, че шофьорите трябва да се връщат или вкъщи, или на място, посочено от тях, което реално им дава правото на избор. Но, от друга страна, беше гласувано правилото, че превозното средство трябва да се връща на всеки три седмици вкъщи. Очевидно камионите са носталгични към своите семейства, не само шофьорите. Очевидно това е една протекционистка мярка, с която искат да накарат нашите шофьори да се връщат, защото ще бъде трудно на шофьора да остане в Западна Европа и да каже на камиона да се прибира сам.

Изискването е камионът да се връща в държавата членка, където е регистриран, като минимум трябва или да натовари, или да разтовари в държавата членка, в която е регистриран.

По отношение на каботажа: той може да се извършва само в рамките на седем дни, но тези седем дни не могат да се вземат наведнъж, а могат да се вземат на няколко пъти, но не повече от период от 48 часа. И още едно утежняващо условие – каботажът може да се извършва само когато камионът се връща по посока на мястото, откъдето е тръгнал.

Т.е. не може един български камион да отиде и да разтовари в Германия и след това да направи каботаж в Холандия, защото Холандия не е по пътя от Германия към България“, поясни Петър Курумбашев.

По думите му друго утежняващо за нашия бизнес обстоятелство са изключително кратките срокове за въвеждане на интелигентния тахограф – между 2022 и 2024 г. всички камиони ще бъдат оборудвани по този начин. 

„Предстои процедура в Европейския парламент, тъй като това решение на Комисията по транспорт и туризъм (TRAN)може да бъде атакувано от над 76 членове на Европейския парламент (изискват се над една десета гласовете). И този мандат, гласуван в Комисията по транспорт, може да бъде оспорван чрез гласуване в пленарна зала.“

Курумбашев допълни: „Искам да призова за по-голямо спокойствие при изявленията. Също така е особено хубаво да обявяваме резултатите от дадено гласуване, когато самото гласуване е приключило. Франция има три национални катастрофи - загубата при Ватерло, при гола на Емил Костадинов през 1993 г. и настоящата трета загуба, която Макрон получи директно от генерал Новаков, който нанесе съкрушителен удар върху френското национално достойнство. Трябва да бъдем внимателни, когато отчитаме победи над Макрон, Путин и Меркел взети заедно защото сме обтегнати отношения сме с нашите колеги по отношение на Пакета за мобилност и всякакви изявления за пълна и окончателна капитулация не помагат по никакъв начин в подобна ситуация.“

БСП подкрепи нулевата ставка на ДДС върху хляба

автор:Дума

visibility 1078

/ брой: 83

Фалитите у нас са намалели с 10%

автор:Дума

visibility 1053

/ брой: 83

Окончателно: без повече реклама на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 973

/ брой: 83

Транспортна стачка парализира Гърция

автор:Дума

visibility 1095

/ брой: 83

4 страни от ЕС готови да признаят Палестина

автор:Дума

visibility 1266

/ брой: 83

Хутите атакуваха бойни кораби на САЩ

автор:Дума

visibility 1085

/ брой: 83

Накратко

автор:Дума

visibility 1031

/ брой: 83

Празник на гнева

автор:Александър Симов

visibility 1236

/ брой: 83

Оставаме алтернативата

автор:Дума

visibility 1056

/ брой: 83

Презряният Нерон

visibility 1176

/ брой: 83

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ