20 Ноември 2025четвъртък16:41 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Петър Курумбашев: Изявленията за окончателна капитулация няма да помогнат в преговорите за Пакета за мобилност

Решението на Комисията по транспорт може да бъде оспорвано в пленарна зала, поясни евродепутатът

автор:Дума

visibility 1336

 „Най-големият пробив, който бе действително постигнат по отношение на Пакета за мобилност, е да не се прилага Директивата за командироването на работници по отношение на международния транспорт. От друга страна, същата тази директива ще се прилага от ден 1 за каботажа.“

Това заяви Петър Курумбашев, член на Делегацията на българските социалисти в Европейския парламент, пред журналисти в Народното събрание на Република България. 

„По отношение на ползването на почивката в кабината – водачите няма да могат да ползват нито седмичната, нито намалената седмична почивка в кабината – освен ако не са паркирани на паркинги, каквито изобщо не съществуват в Европа“ – изредени са около десет изисквания от типа на това да има  кухня, маси за пикник, навеси за слънце, определен брой душове и пейки за пикник. Включително има изискването всички тези неща да са построени така, че да са съобразени с пола (gender friendly), което мисля, че е един от най-големите проблеми на международните шофьори“, отбеляза иронично Курумбашев.

„Също така има изискване седмичната и намалената седмична почивка да се ползва в хотел или на място, осигурено от работодателя. И това изискване не е в наша полза.“

„Позитивният момент е, че шофьорите трябва да се връщат или вкъщи, или на място, посочено от тях, което реално им дава правото на избор. Но, от друга страна, беше гласувано правилото, че превозното средство трябва да се връща на всеки три седмици вкъщи. Очевидно камионите са носталгични към своите семейства, не само шофьорите. Очевидно това е една протекционистка мярка, с която искат да накарат нашите шофьори да се връщат, защото ще бъде трудно на шофьора да остане в Западна Европа и да каже на камиона да се прибира сам.

Изискването е камионът да се връща в държавата членка, където е регистриран, като минимум трябва или да натовари, или да разтовари в държавата членка, в която е регистриран.

По отношение на каботажа: той може да се извършва само в рамките на седем дни, но тези седем дни не могат да се вземат наведнъж, а могат да се вземат на няколко пъти, но не повече от период от 48 часа. И още едно утежняващо условие – каботажът може да се извършва само когато камионът се връща по посока на мястото, откъдето е тръгнал.

Т.е. не може един български камион да отиде и да разтовари в Германия и след това да направи каботаж в Холандия, защото Холандия не е по пътя от Германия към България“, поясни Петър Курумбашев.

По думите му друго утежняващо за нашия бизнес обстоятелство са изключително кратките срокове за въвеждане на интелигентния тахограф – между 2022 и 2024 г. всички камиони ще бъдат оборудвани по този начин. 

„Предстои процедура в Европейския парламент, тъй като това решение на Комисията по транспорт и туризъм (TRAN)може да бъде атакувано от над 76 членове на Европейския парламент (изискват се над една десета гласовете). И този мандат, гласуван в Комисията по транспорт, може да бъде оспорван чрез гласуване в пленарна зала.“

Курумбашев допълни: „Искам да призова за по-голямо спокойствие при изявленията. Също така е особено хубаво да обявяваме резултатите от дадено гласуване, когато самото гласуване е приключило. Франция има три национални катастрофи - загубата при Ватерло, при гола на Емил Костадинов през 1993 г. и настоящата трета загуба, която Макрон получи директно от генерал Новаков, който нанесе съкрушителен удар върху френското национално достойнство. Трябва да бъдем внимателни, когато отчитаме победи над Макрон, Путин и Меркел взети заедно защото сме обтегнати отношения сме с нашите колеги по отношение на Пакета за мобилност и всякакви изявления за пълна и окончателна капитулация не помагат по никакъв начин в подобна ситуация.“

Банкоматите спират за 2-3 часа в нощта на Нова година

автор:Дума

visibility 614

/ брой: 218

"Лукойл" настоява да продаде международните си активи накуп

автор:Дума

visibility 617

/ брой: 218

Предлагат таван на публичните разходи през бюджета

автор:Дума

visibility 535

/ брой: 218

Русия нанесе масиран удар по Западна Украйна

автор:Дума

visibility 549

/ брой: 218

Саудитска Арабия с нов статут от САЩ

автор:Дума

visibility 553

/ брой: 218

15 убити при удар на Израел в Ливан

автор:Дума

visibility 596

/ брой: 218

Принуждават Мадуро да се оттегли

автор:Дума

visibility 609

/ брой: 218

Две трасета на войната

автор:Юри Михалков

visibility 646

/ брой: 218

Забраните и цензурата

visibility 570

/ брой: 218

Феномен, какъвто световната военна история не познава

visibility 639

/ брой: 218

Румъния увеличава вноса на ток, у нас ТЕЦ спасяват положението

visibility 595

/ брой: 218

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ