22 Май 2019сряда15:46 ч.

Петър Курумбашев: ЕП гласува всяка държава сама да решава за достъпа на чужди фирми до автобусните ѝ линии

Българският евродепутат беше докладчик в сянка по Общите правила за достъп до международния пазар на автобусни превози

автор:Дума

visibility 1748

„Европейският парламент гласува за това всяка държава сама да решава до каква степен да се либерализира нейният пазар на автобусни превози.“

 

Това съобщи Петър Курумбашев, член на Групата на Прогресивния алианс на социалистите и демократите в Европейския парламент, който беше докладчик в сянка от страна на S&D по отношение на общите правила за достъп до международния пазар на автобусни превози. 

 

Курумбашев коментира още: „Автобусният транспорт има социален характер и е единствената връзка с местата, където няма друг транспорт. В резултат на това гласуване договорите за обществени услуги ще бъдат защитени. Когато превозвач от друга държава поиска разрешение за достъп до пазара по същия или друг маршрут, по който вече е сключен договор за обществен превоз на пътници, този достъп ще може да бъде отказван.“

 

Евродепутатът допълни още, че е посрещнал с известно учудване предложението на Европейската комисия за автобусните превози - в първия пакет "Мобилност", касаещ тежкотоварния транспорт, целта беше да се ограничи либерализацията на пазара, а във втория фигурираше идеята за пълна либерализация в областта на автобусните превози, които са най-социалният транспорт и реално обслужват най-бедните хора в ЕС, както и най-отдалечените населени места. 

 

„Според мен немският модел на либерализация от 2013 г. не е приложим за държави като Испания и България. В Испания, а и в България, по-добре е да има пакети от печеливши и губещи линии, за да може парите, изкарани от печелившите, да компенсират губещите, които в България стават все повече. Представете си, че в момента дори няма превоз между градове като Варна и Балчик. Какво остава за вътрешността на страната? В резултат на тази директива в България трябва да се направи национална карта, за да може да се комбинират пакети от печеливши и губещи линии, така че да сме сигурни, че и до най-малкото населено място ще има осигурен автобусен транспорт.“

 

С гласуването от миналата седмица е въведена и възможността за контрол и прекратяване или отнемане на разрешителното. Така, в случай че редовна международна автобусна услуга е компрометирала икономическото равновесие на договор за обществена услуга, поради извънредни причини, които не са могли да бъдат предвидени към момента на издаване на разрешителното, може да бъде прекратено временно или да се отнеме разрешителното за предоставяне на услуга.

 

Като допълнителни гаранция за недопускане на нелоялна конкуренция са приети текстове, чрез които се изисква превозвачът да има задължението да се регистрира в държавата членка преди започване на осъществяване на дейността.

ЧЕЗ се оттегля от делото срещу КЗК

автор:Дума

visibility 312

/ брой: 96

70 000 дка земи са с поражения от градушките

автор:Дума

visibility 104

/ брой: 96

Близо 1/3 от жилищата у нас са необитаеми

автор:Дума

visibility 224

/ брой: 96

Гласуват вот на недоверие към Курц

автор:Дума

visibility 96

/ брой: 96

Химическите компании са опасни за европейците

автор:Дума

visibility 138

/ брой: 96

Нивото на океаните може да се покачи с 2 метра

автор:Дума

visibility 173

/ брой: 96

Законът срещу училището

visibility 525

/ брой: 96

Слугинажът

visibility 168

/ брой: 96

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ