21 Май 2024вторник16:03 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Петър Курумбашев: ЕП гласува всяка държава сама да решава за достъпа на чужди фирми до автобусните ѝ линии

Българският евродепутат беше докладчик в сянка по Общите правила за достъп до международния пазар на автобусни превози

автор:Дума

visibility 2865

„Европейският парламент гласува за това всяка държава сама да решава до каква степен да се либерализира нейният пазар на автобусни превози.“

 

Това съобщи Петър Курумбашев, член на Групата на Прогресивния алианс на социалистите и демократите в Европейския парламент, който беше докладчик в сянка от страна на S&D по отношение на общите правила за достъп до международния пазар на автобусни превози. 

 

Курумбашев коментира още: „Автобусният транспорт има социален характер и е единствената връзка с местата, където няма друг транспорт. В резултат на това гласуване договорите за обществени услуги ще бъдат защитени. Когато превозвач от друга държава поиска разрешение за достъп до пазара по същия или друг маршрут, по който вече е сключен договор за обществен превоз на пътници, този достъп ще може да бъде отказван.“

 

Евродепутатът допълни още, че е посрещнал с известно учудване предложението на Европейската комисия за автобусните превози - в първия пакет "Мобилност", касаещ тежкотоварния транспорт, целта беше да се ограничи либерализацията на пазара, а във втория фигурираше идеята за пълна либерализация в областта на автобусните превози, които са най-социалният транспорт и реално обслужват най-бедните хора в ЕС, както и най-отдалечените населени места. 

 

„Според мен немският модел на либерализация от 2013 г. не е приложим за държави като Испания и България. В Испания, а и в България, по-добре е да има пакети от печеливши и губещи линии, за да може парите, изкарани от печелившите, да компенсират губещите, които в България стават все повече. Представете си, че в момента дори няма превоз между градове като Варна и Балчик. Какво остава за вътрешността на страната? В резултат на тази директива в България трябва да се направи национална карта, за да може да се комбинират пакети от печеливши и губещи линии, така че да сме сигурни, че и до най-малкото населено място ще има осигурен автобусен транспорт.“

 

С гласуването от миналата седмица е въведена и възможността за контрол и прекратяване или отнемане на разрешителното. Така, в случай че редовна международна автобусна услуга е компрометирала икономическото равновесие на договор за обществена услуга, поради извънредни причини, които не са могли да бъдат предвидени към момента на издаване на разрешителното, може да бъде прекратено временно или да се отнеме разрешителното за предоставяне на услуга.

 

Като допълнителни гаранция за недопускане на нелоялна конкуренция са приети текстове, чрез които се изисква превозвачът да има задължението да се регистрира в държавата членка преди започване на осъществяване на дейността.

Сглобката катастрофира енергетиката, плащаме ние

автор:Дума

visibility 308

/ брой: 93

Ще работим за мир, срещу войната и превъоръжаването

автор:Дума

visibility 320

/ брой: 93

Време е за социална държава!

автор:Дума

visibility 299

/ брой: 93

Еврото може да се отложи и след 2025 г.

автор:Дума

visibility 296

/ брой: 93

Курортите на път да останат без персонал

автор:Дума

visibility 290

/ брой: 93

Обмислят ББР да дава безлихвени кредити на чиновници

автор:Дума

visibility 287

/ брой: 93

Президентът на Иран загина в катастрофа

автор:Дума

visibility 308

/ брой: 93

20 на сто от учениците в Хърватия залагат

автор:Дума

visibility 270

/ брой: 93

Мадрид отзова посланика си в Буенос Айрес

автор:Дума

visibility 308

/ брой: 93

Накратко

автор:Дума

visibility 265

/ брой: 93

Само обещания

автор:Деси Велева

visibility 280

/ брой: 93

Олимпийско лицемерие

автор:Нешка Робева

visibility 281

/ брой: 93

Коалиция на приятелството

автор:Лозан Такев

visibility 287

/ брой: 93

Всеки глас за малки леви партии е загубен

автор:Дума

visibility 286

/ брой: 93

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ