Пазаруващите маркови стоки имат егоистично поведение
/ брой: 84
Американски изследователи стигнаха до извода, че дамите, които се сдобиват с маркови тоалети и артикули, са по-склонни към егоистично поведение, пише "Дейли мейл". Изданието отбелязва, че наистина "Дяволът носи Прада", каквото е заглавието на известната книга и филм.
В проучването, осъществено от екипа на Ядзин Уан от университета в Мериленд, са се включили 72 студентки. Половината от тях получили дамски чанти с марката "Прада" на стойност 2000 долара. Останалите участнички в експеримента се сдобили със същия артикул, но на по-скромна цена от 100 долара. Доброволките след това трябвало да попълнят подробна анкета. Предложили им химикалки с луксозен и скромен вид за задраскването на кръгчетата. Един от въпросите бил как биха разпределили получена от тях парична награда.
Ощастливените с маркови чанти жени били два пъти по-склонни да се нахвърлят на последните луксозно изглеждащи химикалки, изпреварвайки останалите. А при разпределянето на паричната награда масово заделяли по-голямата част за себе си.
При друга фаза от експеримента "Прада" притежателките веднага сменяли поведението си и ставали "щедри", щом узнаели, че действията им ще бъдат изложени на показ пред другите.