Павлова с поредна идея за събиране на пътни данъци
Правителството планирало да въведе тол такса за най-натоварените пътища
/ брой: 297
Правителството планира въвеждане на тол такса за най-натоварените пътища в страната, заяви вчера пред "Bloomberg TV Bulgaria" министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова. По думите на министъра "трябва да въведем по-справедливия модел - който повече пътува и руши, да плаща повече". Системата щяла да бъде GPS базирана и отворена. Това означавало, че плащането ще се осъществява посредством GPS навигатори.
Това е поредната идея за начина на плащане на пътните такси, която през тази година лансира министърът. Още в началото на годината Павлова съобщи, че се обмисля въвеждането на тол такса, но тя няма да важи за леките автомобили, а само за тежкотоварните. Това би трябвало да стане от 2017 година. След това тя обяви, че леките коли ще минат на електронна винетка, което означава, че в страната ще важи смесено плащане на пътните такси. От вчерашното изявление на Павлова обаче не стана ясно плащането на тол такса за преминаване по най-натоварените участъци само за тежките или и за леките автомобили ще важи. Тя не обясни и откога управляващите възнамеряват да въведат това, с което министърът внесе допълнителна неяснота по отношение на пътните такси, които в момента се плащат чрез винетните стикери, които пък вече се продават на новите по-високи цени.
Във връзка със средствата за поддържането на пътната мрежа тя повтори, че са нужни между 600-700 млн. лева, без да се броят средствата за новостроящите се магистрали. Приходите от винетки са 200 млн. лева, сега с увеличението те стават 270 млн. лв. Това по думите на Павлова било "крайно недостатъчно". Тя Каза, че по родните пътища се движат 4 млн. автомобили, като между 300 и 400 хил. се очаква да потеглят от София към провинцията само в предстоящите празници.
Общо 3 млрд. лева ще бъдат отпуснати догодина за финансиране строежа на общинска инфраструктура, съобщи министърът. 12% от тези 3 млрд. лева ще отидат в публично-частни партньорства. Все по-малко ще има безвъзмездни финансирания и все повече ще трябва да разчитаме на бизнеса да вкарва инвестиции и да развива регионите, заяви министърът.