Пътниците бягали от БДЖ заради бавните влакове
/ брой: 220
С 12,7 на сто са по-малко пътниците, ползвали услугите на БДЖ през първите 3 месеца на 2012 г. Това са 900 000 души, каза депутатът от Коалиция за България Румен Такоров вчера. Той отправи питане кам министъра на транспорта Ивайло Московски за състоянието на БДЖ.
Този процес се наблюдава през почти всички години на прехода, отговори Московски. Състоянието на железопътната инфраструктура не позволява развиване на високи скорости, което увеличава времето за пътуване, а това според Московски е една от причините за намаляването на пътниците, ползващи жп превоз.
Той увери, че 400 км жп трасета се ремонтират и близо 20 гари щели да бъдат обновени. Осигурена е възможност "Пътнически превози" да са бенефициент по ОП "Транспорт", каза Московски с уверението, че по Оперативната програма ще разполагат с 600 млн. лв. за закупуване на нов пътнически състав.
На въпроса на Димчо Михалевски и Петър Мутафчиев относно предстояща приватизация на "БДЖ - Товарни превози", министърът възкликна: "Не съм съгласен, че се опитваме да продадем "Товарни превози" на безценица. Продажбата е крайно необходима и животоспасяваща за БДЖ".
Мутафчиев заяви, че с приватизацията ще се ликвидират Българските държавни железници. Той цитира доклад на Световната банка от 3 март 2009 г., който констатира, че цялостното състояние на БДЖ се е подобрило. Накарайте ръководството на БДЖ да си свърши работа, сменете некадърното ръководство на това предприятие, призова от парламентарната трибуна Петър Мутафчиев.