04 Май 2024събота14:41 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Пътна каша

/ брой: 226

автор:Евгени Гаврилов

visibility 2871

Агенция "Пътна инфраструктура" явно има много пари и поради тази причина е поръчала специално социологическо проучване, за да разбере какви са настроенията на хората за предстоящото въвеждане на тол системата по пътищата. Оставяме настрана факта, че все още страната ни няма достатъчно читави пътища за изграждането на подобна система. В нормалните страни тя важи само за магистралите.

По-важното в случая са две неща. Първото е, че въпреки усилията да се напудрят фактите, от изследването става ясно, че българите нямат достатъчно информация какво им предстои по пътищата. Оказва се, че само 40% от шофьорите са наясно с проблема, като отговарят, че от началото на 2019 г. се въвеждат електронните винетки. Освен това само 33% от запитаните казват, че идеята за уикенд-винетката изглежда е по-удобна, но 58% смятат, че този тип винетка няма да е удобен вариант.

И второ, което може би е по-важно, че на самите управляващи не им е ясно под шапката какво точно трябва да се направи, за да не забъркат поредната управленска каша. Примери в това отношение колкото искаш напоследък. Според Антон Антонов, управител на новосъздаденото тол-управление в АПИ, през декември ще предложат за обсъждане обхвата на тол-системата и варианти за тол-таксите. Като постигнат консенсус, те трябва да получат одобрението на Брюксел. Все още няма отговор и на основни въпроси като този за обхвата на тол системата. Появяват се разнопосочни сигнали, според които тя ще обхване от 40 до 60% от пътищата, което е много повече от магистралите. Това на практика означава, че хората ще си плащат, за да преминават през познатите дупки по шосетата. Освен това на по-голямата част от шофьорите не им е ясно дали ще се плаща допълнително за тол-системата, щом са си купили електронна винетка. Не им е ясно и откога ще влезе тя в експлоатация. За камионите е ясно - от 16 август, а за леките коли все още не се знае. Явно целта е да плащаме повече компенсаторни такси. Изобщо пълна, пардон пътна, каша.

БСП подкрепи нулевата ставка на ДДС върху хляба

автор:Дума

visibility 1211

/ брой: 83

Фалитите у нас са намалели с 10%

автор:Дума

visibility 1187

/ брой: 83

Окончателно: без повече реклама на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 1073

/ брой: 83

Транспортна стачка парализира Гърция

автор:Дума

visibility 1222

/ брой: 83

4 страни от ЕС готови да признаят Палестина

автор:Дума

visibility 1401

/ брой: 83

Хутите атакуваха бойни кораби на САЩ

автор:Дума

visibility 1199

/ брой: 83

Накратко

автор:Дума

visibility 1167

/ брой: 83

Празник на гнева

автор:Александър Симов

visibility 1372

/ брой: 83

Оставаме алтернативата

автор:Дума

visibility 1202

/ брой: 83

Презряният Нерон

visibility 1311

/ брой: 83

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ