Пандемията сви драстично дейността на автосервизите
/ брой: 89
Отлив на клиенти и силно намален обем на работата на автосервизите. Това са последиците от пандемията за сектора, които очертава инж. Емил Германов, председател на Съюза на автосервизите в София. Трудностите идват още през март, при първото затваряне заради пандемията. По думите на Германов заради ограниченото движение на хората нуждата от автосервизна дейност също е намаляла значително - поне с 60%. "През първия локдаун може би една седмица човек не влезе при нас. Сигурно при война светът е бил малко по-раздвижен", коментира той. Същата тенденция наблюдава и Крис Младенов, собственик на автосервиз и на първата по рода си Академия за обучение на автомеханици. Той обаче допълва проблемите на сектора с един много важен акцент - повечето от собствениците на автосервизи не разполагат с т.нар. аварийни, с които да покриват ежемесечните си нужди при кризисна ситуация. Много от собствениците на автосервизи са прекратили дейността си окончателно, като са се преориентирали в други сфери. Други пък са били принудени да освободят персонал, но това създава нов проблем, защото при евентуално връщане към нормалните нива на работа няма кой да поеме задачите, а това води и до загуба на клиенти, смята председателят на Съюза на автосервизите.
"Още не може да се доближим до обемите на услугите, които вършихме преди обявяване на пандемията. В момента сервизите търпят големи загуби", разказва инж. Германов и коментира, че заради свития бюджет на хората повечето от тях са избрали да потърсят помощ при т.нар. "гаражни механици", чиято дейност не е регламентирана. Той признава, че цените на услугите при тях са по-ниски, но това е продиктувано от факта, че те не плащат данъци и нямат разходите, които имат регламентираните автосервизи.