24 Юни 2024понеделник16:12 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Богдан Николов:

Останах в името на спорта в България

При настоящите икономически условия в страната няма как да привлечем спонсори, убеден е президентът на Българската федерация по мотоциклетизъм

/ брой: 69

visibility 117

Мони ГЕОРГИЕВ


Богдан Николов е роден на 22 януари 1955 г в град Плевен. Занимава се с мотоциклетен спорт вече 42 години. Кариерата му е белязана от 21 шампионски титли, 3 от които за първенец на Източна Европа. През 1988 г. е европейски шампион на писта в клас 80 куб см, а 4 години по-късно и световен в надпреварите със серийни мотоциклети. От 1994 г. е президент на Българската федерация по мотоциклетизъм, а през 2002-ра е избран за координатор на всички европейски мотоциклетни съюзи. С негова помощ продължават да се изграждат и реновират редица трасета за състезания с мотори у нас. В последните години името му нашумя с новината, че е заложил цялото си имущество в размер на 630 000 лв., за да покрие разходи на федерацията, която е в пререкание с държавните органи и не получава желаното финансиране. Благодарение на една от водещите банки у нас Николов успя да запази домакинството на България на световно и европейско първенство през 2013. Последното стартира в събота на пистата "Порой" край Поморие в класове 65 и 85 куб. см, успоредно с Източноевропейския шампионат в класове МХ1, МХ2  и МХ.


- На колко български победи можем да се надяваме в двете първенства този уикенд?
- Можем да очакваме 3, дори 4 наши победи. Хайде да не говорим за триумфи във всичките дисциплини, но поне 3 трябва да свършат с успех на наши момчета. Разбира се, нека първо да изчакаме да минат тренировките за време и квалификациите. Мисля че тази година ще ни е по-трудно при малките класове, тъй като част от момчетата се преместиха в по-горни. Таим надежди за Хакан Халми, който за първи път ще стартира при 85-кубиковите. Сложна ще бъде обстановката - имаме доста сериозно присъствие, но и конкуренцията ще е голяма. Най-важното е децата да завършат живи и здрави.
- Това е единственото трасе у нас, което е на пясъчна почва. Какво е по-различното при него?
- Върху пясъчна основа карането е по-трудно, защото във всяка обиколка трасето се променя. Например правиш завой, минават след теб 30 души и на следващата обиколка той вече няма нищо общо с мястото, по което преди това си минал. Пясъкът е много мек и трасето непрекъснато се преобразува. Ужасно тежко е за каране, изисква се много физика.
- Увеличава ли се интересът у подрастващите към този спорт?
- Точно това ми направи впечатление! Още през този месец имаме много нови картотекирани състезатели, дори наследници на популярни личности. При нас е дете на председател на друга федерация към БОК. Дойде баща му и каза: "Не иска с нищо друго да се занимава, освен с мотори, нищо, че управлявам различен спорт". Тази година като цяло навлязоха доста малки деца.
- Можем ли вече да кажем, че България вече е част от световния елит в мотоциклетизма?
- Ами трудно, тъй като в момента хората, които представляват страната ни на най-високо ниво, са само Майкъл Иванов, Иван Петров и Петър Петров - две деца и един младеж. Малкият Иван тепърва ще навлиза при 125-кубиковите, интересно е да видим къде ще завърши Петър в МХ2 на Световния шампионат. Но имаме базата - след 2 години и нещо България ще разполага с един от най-силните отбори по мотокрос.
- Докъде стигна идеята за нова писта на летище "Бършен" към Сливен?
- Да, имаме изготвен проект и в момента вече тече изграждането, смятам, че на 23 юни т.г. ще има кръг там, работи се.
- Какви средства за една календарна година са необходими на БФМотоциклетизъм, за да съществува нормално?
- На практика федерацията сама се справя. Важното нещо е държавата да си поеме таксите за световните шампионати. Това са 2 млн. лева всяка година. Оттам нататък рекламодатели, самофинансиране от състезатели, общини, кметове... Но таксите не можем да покриваме.
- За настоящата година колко пари ви бяха обещани от Министерството на физическото възпитание и спорта (МФВС)?
- Има проект, който сме си внесли в министерството. Малко над 2 млн лв. бяхме поискали. Миналата година пак беше същата сума, мисля. Тогава даже взех кредит, който още не съм върнал, за да организирам "Нощта на скоковете". Сега пак ще ги финансираме. Въпросът е, че ние си внасяхме проектите, комисия в спортното министерство ги утвърждаваше, те отиваха в Министерството на финансите и оттам Симеон Дянков започваше на лична основа... Сега не знаем още какво ще става по-нататък.
- Колко има да изплащате още за въпросното шоу в "Арена Армеец"?
- Още 45 300 евро не са оправени. Помня ги наизуст всички дължими суми.
- Какъв процент от вложените в мотоциклетизма инвестиции се възвръщат?
- Много голям процент, само за ставката, която върви отпред. Говоря за рекламната ставка на дестинация "България", съгласно тарифата за гледане в часовия пояс - излизат между 3 и 5 милиона евро приход на състезание, при аудитория около 1 млрд. Само ставката покрива два пъти таксата!
- Т.е. да разбираме ли, че това е един от най-печелившите спортове у нас?
- Това е доказано, не е нужно да си съчиняваме. Всеки може да провери в интернет ставка в този часови пояс за "Гран при" каква е цената.
- При това положение лесно ли се намират спонсори, г-н Николов?
- Много е трудно в това време, тъй като нямаме икономика на практика. Задълженията между родните фирми вече са 163 млрд. лв. Как да стане да ти помага някой, като самият той не може да се оправи?
- Бяхте тръгнал преди няколко месеца да си подавате оставката. Защо се отказахте от намеренията си?
- Заради един-двама малоумници, по-точно казано, унищожаваме и малкото състезатели, които споменах по-горе. Унищожаваме всичко, което е правено 10 години за "Гран при България". Само защото някой си е навил на пръста еди-какво си... И самите мотоциклетисти ми казаха: "В момента, в който ти се махнеш, и ние си тръгваме!"
- Преди време казахте, че сте готов на протест с домати. Имаше и слухове за окупация от мотористи на Народното събрание...
- Първо, не съм казвал точно такова нещо, някой ме бе интерпретирал грешно... Аз вече съм споменавал друго - това не е интелигентният начин да покажеш нещо. Най-лесното е да направиш сеира. При положение, че нямаш институции и държава, ако ще го караме на протести и стачки - чисто и просто губим време, защото си нямаме работа.
- Какво смятате за избора на нов министър на спорта в лицето на Петър Стойчев?
- Какво има да го коментирам, назначиха го за месец-два. Е, може и повече да е, в зависимост какво ще се случи на изборите... Но определено от него не зависи нещо, както и от Свилен Нейков не зависеше също. Всичко се въртеше около Симеон Дянков. След като той не зачита премиера - с две думи, вика: "Махни го премиера, какво иска?!", за какъв министър си говорим тогава?
- Значи пак е невъзможен диалог относно спонсорирането?
- Не зная, но зависи и от премиера. А сегашният има доста малко дни, трудно ще стане...
- Какво ви кара да продължавате да работите за развитието на мотоспорта след всичките премеждия, застигнали ви в последните години?
- И аз все се чудя още защо продължавам да се занимавам. В крайна сметка всичките усилия завършват с едно "Гран при България". Дали ще съм аз или някой друг - няма значение - това нещо ще остане завинаги в историята и може би ще се оцени, когато вече го няма.
- Какво ви даде и взе мотоциклетизмът през всичките тези години - като състезател и ръководител?
- Много ми взе, много и получих. Колкото и да звучи тривиално - както казах, аз го правя в името на родния спорт. Все пак всичко започва и свършва с България. Много ми е отнел, но аз съм си го избрал, никой не ме е накарал насила.
- Какво съвет би дал един бивш европейски и световен шампион на младите таланти?
- Не трябва да се отказват, заради труда, който са хвърлили, а и заради лишенията на техните семейства. На това дължат успехите си досега и не си заслужава да спират!

Съставянето на кабинет е ангажимент на ГЕРБ

автор:Дума

visibility 300

/ брой: 117

БСП настоява български оръжия да не бъдат използвани в Русия

автор:Дума

visibility 337

/ брой: 117

В Хасково вот за съветници, в Панагюрище - за кмет

автор:Дума

visibility 287

/ брой: 117

България изостава все повече от Румъния

автор:Дума

visibility 310

/ брой: 117

Пускат златна монета "Св. св. Петър и Павел"

автор:Дума

visibility 325

/ брой: 117

БНБ алармира за бум на фалшиви столевки

автор:Дума

visibility 277

/ брой: 117

Хусите атакуваха американски самолетоносач

автор:Дума

visibility 312

/ брой: 117

Политическа безпомощност

автор:Александър Симов

visibility 303

/ брой: 117

Други са първите...

автор:

visibility 298

/ брой: 117

Прайдовете като идеология

автор:Дахер Дахер

visibility 294

/ брой: 117

Един пионер на медодобива в България на 90

автор:Дума

visibility 283

/ брой: 117

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ