13 Ноември 2024сряда00:22 ч.

ВРЕМЕТО:

Агенция „Пътна инфраструктура“ апелира шофьорите, на които им предстои пътуване в следващите дни, да тръгват на път с автомобили, подготвени за зимни условия. Необходимо е шофьорите да карат с повишено внимание и съобразена скорост, като спазват необходимата дистанция и да не предприемат резки маневри. Нови снеговалежи и в по-ниските части от страната се очакват през нощта срещу четвъртък, в четвъртък и през нощта срещу петък. Има повишена вероятност за значителни валежи и за образуване на снежна покривка над 10 - 15 cм в Предбалкана, Лудогорието и по проходите в Стара планина. В петък валежите ще спират, най-късно в Източна България. Агенция „Пътна инфраструктура“ апелира шофьорите, на които им предстои пътуване в следващите дни, да тръгват на път с автомобили, подготвени за зимни условия. Необходимо е шофьорите да карат с повишено внимание и съобразена скорост, като спазват необходимата дистанция и да не предприемат резки маневри. Нови снеговалежи и в по-ниските части от страната се очакват през нощта срещу четвъртък, в четвъртък и през нощта срещу петък. Има повишена вероятност за значителни валежи и за образуване на снежна покривка над 10 - 15 cм в Предбалкана, Лудогорието и по проходите в Стара планина. В петък валежите ще спират, най-късно в Източна България.

Още 50 години

/ брой: 9

автор:Евгени Гаврилов

visibility 1160

Евгени ГАВРИЛОВ


Регионалният министър Гроздан Караджов откри вчера не една, а две Америки наведнъж. Според първата, станалото нарицателно магистрално строителство по време на ГЕРБ не е било подсигурено с достатъчно финансиране и държавата тепърва отново ще трябва да търси и осигурява милиарди за завършването на проектите. Освен това се оказа, че твърденията и тупането в гърдите на доскорошния премиер Бойко Борисов за 2024 г. като краен срок за завършването на магистрала "Хемус" отиват в небитието.

Във втория си мандат правителството на Борисов замрази "Хемус". След това бе написана стратегия за съживяване на Северозапада. Тя обаче по едно време се загуби в небитието заедно с "Хемус", за да дойде краят на 2018 г. Тогава Той строи кметовете на общините по трасето на пътя и благосклонно обяви, че дава 1,4 млрд. лв., за да осигури необратимото финансиране на магистралата. Всички градоначалници благодариха, както и на Тодор Живков не биха благодарили.

Зад това "необратимо" финансиране обаче двете служебни правителства и сегашният редовен кабинет разкриха такива нарушения и неразбории, от които на човек може да му настръхне косата.

Дострояването на магистрала "Хемус" реално започна по времето на третия мандат на ГЕРБ и "Обединени патриоти". За целта на два пъти правителството на Бойко Борисов отпусна общо около 2,7 млрд. лева. Средствата бяха заделени в специална сметка в БНБ. Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) възложи изграждането на държавната компания "Автомагистрали" с вътрешно възлагане (in house поръчка). Тя, тъй като няма достатъчно хора и техника, го превъзложи на строителни фирми с договори за доставка на техника, материали и специфични дейности (наемането на хората). По този начин бе заобиколен Законът за обществените поръчки.

Вчера се разбра обаче, че в момента държавната компания "Автомагистрали" има само 2 милиона лева по сметките си.

Освен това и магистрала "Струма" е много далеч от финал заради участъка в Кресненското дефиле. И изобщо не е сигурно, че ще може да разчита на евросредства - почти навсякъде има огромни закъснения с одобряването на проекти, екооценки, устройствени планове и отчуждения. За сметка на това обаче службите засякоха милиони, изнасяни в сакове за чужбина. Стигна се дори дотам сегашното правителство да иска извънреден закон, за да може магистрала "Хемус" да бъде завършена по някакъв начин.

Реалните възможности за изход от ситуацията са две. Едната е да се прекратят всички сключени договори между "Автомагистрали" и частните фирми за строежа на "Хемус" и да се обявят обществени поръчки. Появиха се информации, че подобни процедури вече са започнали. Другият вариант е "Автомагистрали" сама да довърши проекта, за което обаче, както изглежда, ще трябва още половин век. Както е известно, първата копка на "Хемус" е направена през 1974 г.

А на какво ли ще замирише, ако някой се разрови около друг любим проект на ГЕРБ - газовата връзка с Гърция? Никой не знае. Поне засега.

Българинът готов да похарчи средно 531 лв. на Черния петък

автор:Дума

visibility 751

/ брой: 216

Индустрията ни с първия ръст от 20 месеца

автор:Дума

visibility 907

/ брой: 216

Бюджет с 3% дефицит и пакет от мерки ще внесе служебната власт

автор:Дума

visibility 988

/ брой: 216

Над 17% от работещите в ЕС са били с временни договори

автор:Дума

visibility 759

/ брой: 216

Кремъл отрече за разговор Тръмп-Путин

автор:Дума

visibility 881

/ брой: 216

В РСМ очакват скоро промени в конституцията

автор:Дума

visibility 980

/ брой: 216

Вотът на доверие към Шолц преди Коледа

автор:Дума

visibility 858

/ брой: 216

Преходният съвет на Хаити уволни премиера

автор:Дума

visibility 809

/ брой: 216

Изолация и безсилие

автор:Александър Симов

visibility 733

/ брой: 216

Да направим крачка назад, за да вървим три напред като общество

автор:Дума

visibility 1035

/ брой: 216

България се нуждае от връщане на държавността

автор:Дума

visibility 821

/ брой: 216

Време е Борисов и Пеевски да бъдат изолирани от властта

автор:Дума

visibility 1005

/ брой: 216

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ