21 Януари 2025вторник20:26 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Осем града у нас трябва да спрат замърсяващите коли до 2040 г.

/ брой: 247

автор:Дума

visibility 1116

Осем български града ще трябва да спрат замърсяващи коли през 2040 г. Задължението идва от поправките в регламента за TEN-T мрежата, за които са се споразумяли Европейският парламент и Съветът на Европа. Според тях населените места, които попадат във въпросната мрежа, включваща европейски магистрали и по-големи пътища, са задължени да имат планове за устойчива градска мобилност за постигане на ниски и дори нулеви емисии.
Сред мерките са зони, в които не могат да влизат цапащите коли, въвеждането на райони, където максималната скорост на движение е ограничена до 30 км в час, закупуването на електрически превозни средства за градския транспорт. И понеже регламентите на ЕС имат пряко действие, приетите поправки стават задължителни.
Българските градове, които попадат в основната транспортна мрежа на Европа, са София, Варна, Пловдив Бургас, Русе, Стара Загора и Видин. Там трябва да има и хъбове, които да правят връзка на градския транспорт с пътната и жп мрежата. И понеже изискванията са по-големи, ще има и повече европейски средства за тези градове.
Пилотно се тръгва с три града с население над 100 000 души, за които е предвидено финансиране по плана за възстановяване. Два от тях са София и Пловдив, а след това вероятно Бургас. Общинските власти там ще трябва да ограничават движението на стари автомобили
В столицата от 1 декември вече е в сила зона с ниски емисии, където не се допускат коли със стандарт Евро 1 и 2. Те не могат да се движат в карето между булевардите "Васил Левски", "Патриарх Евтимий", "Скобелев", "Опълченска" и "Сливница".
Поправките в регламента изискват още до 2040 г. на всеки 150 км по пътищата, които са част от общоевропейската TEN-T мрежа, да има по един безопасен и сигурен паркинг, където може да спират и тирове.

Доналд Тръмп обяви масова депортация

автор:Дума

visibility 997

/ брой: 12

Фицо налага вето на помощта за Киев

автор:Дума

visibility 1012

/ брой: 12

Китайският вицепрезидент се срещна с Мъск и Ванс

автор:Дума

visibility 995

/ брой: 12

Накратко

автор:Дума

visibility 959

/ брой: 12

Снежен капан

автор:Александър Симов

visibility 951

/ брой: 12

Неподготвени

автор:Боян Дуранкев

visibility 964

/ брой: 12

Енергийна зависимост

visibility 966

/ брой: 12

Мъск и Тръмп няма да ни спасят от фактчекърите

visibility 971

/ брой: 12

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ