Онлайн комуникацията предизвиква изтощение
40% от жените изключват камерата си по време на виртуални срещи
/ брой: 67
Скорошно проучване на Станфордския университет изследва обстойно влиянието на видео комуникацията и все по-разпространяващия се феномен, наречен "Зуум умора" (Zoom fatigue). Според експерти на учебното заведение има четири основни причини за подобно състояние: прекомерен и интензивен зрителен контакт, непрекъснато гледане на самия себе си на екран, ограничената мобилност (дълго стоене на едно място, обикновено на бюро) и повечето енергия, изразходвана за идентифициране на социални нагласи и сигнали, които иначе при лична среща хората разбират интуитивно. Всички тези фактори правят видео разговорите както психологически, така и физически изтощителни.
40% от жените на възраст от 18 до 34 години признават, че изключват камерата си по време на среща. Освен заради умората, дамите го правят и защото не са доволни от външния вид на кожата си, сочат резултатите от изследване на Foreo и OnePoll.
От началото на пандемията 60 на сто от дамите използват по-малко грим, залагат на естествен вид и са два пъти по-склонни да инвестират в продукти за грижа за кожата, отколкото в разкрасителни. 71% от представителките на нежния пол демонстрират засилен интерес към уредите за процедури за лице в домашна обстановка, които предлагат професионални резултати. Преместването на личните срещи в онлайн среда е сред основните причини за тези потребителски нагласи и превръщането на здравата и сияйна кожа в топ приоритет за жените.
Снимките без филтър и хаштагът #SkinPositivity (или позитивна нагласа към себе си) са все по-често срещани в социалните мрежи през последните месеци. Вече има над 146 хиляди подобни публикации само в инстаграм и броят им стремително расте всеки ден. Като тенденция сред потребителите и инфлуенсърите се налага практиката те да публикуват необработени снимки на лицата си без грим, да показват как изглеждат реално и да споделят лични съвети за грижа. Това вече не е тема табу, а по-скоро един от трендовете на 2021 г. - "да се чувстваш добре в собствената си кожа".