15 Ноември 2024петък03:34 ч.

Омбудсманът vs. мобилните оператори

Според Диана Ковачева вдигането на цените на мобилните услуги е неоснователно

/ брой: 18

автор:Дума

visibility 12615

Омбудсманът Диана Ковачева е против увеличаването на цените на мобилните оператори. Тази нейна позиция идва след като два от мобилните оператора у нас - "Виваком" и А1, обявиха, че вдигат цените.
"Виваком" обяви, че ще актуализира тарифата си заради натрупаната инфлация за 2023 г. По данни на НСИ потребителските цени са се увеличили с 4,7% миналата година. Абонатите на оператора вече са заляти от съобщения за увеличението.
"Поради продължаващото нарастване на разходите за труд и доставка на стоки и услуги, на основание Общите условия на Виваком от февруари 2024 г. цената на месечния абонамент за част от основните и допълнителните услуги ще бъде увеличена с натрупаната инфлация за 2023 г. - 4,7%", обясняват от "Виваком".
Пред БТА от A1 пък заявиха:
"Нашите разходи са сериозно увеличени, което налага да извършим индексация на месечните абонаменти такси. Това е стандартна практика в ЕС, която е предвидена в договорите и съответно приложимите към тях Общи условия на нашите клиенти. Анализираме влиянието на инфлацията върху нашия бизнес, за да можем да вземем най-доброто решение за нашите абонати и за компанията. След като имаме готовност, ще уведомим нашите клиенти във възможно най-кратки срокове".
От третия мобилен оператор "Йетел" заявяват, че на този етап не биха коментирали темата.     "Неоснователно е искането на мобилните оператори за ново вдигане на абонаментите от февруари", заяви омбудсманът проф. Диана Ковачева. Миналата година телекомите вдигнаха цените си над 15% заради "съществената инфлация".
"Каква инфлация има сега? Телекомите вдигнаха таксите си миналата година и институциите не реагираха. Това са неравноправни клаузи, защото потребителите не могат да ги договорят. Заради неясни инфлационни клаузи в договорите, няма гаранция с колко ще се увеличи тарифата. Няколко пъти съзирах КЗП и Министерството на икономиката по въпроса. Институциите трябва много ясно да защитят гражданите, защото тези клаузи са неправомерни", обясни проф. Ковачева.


Санкции за над 500 хил. лв. за нелоялни практики

През последните три години Комисията за защита на потребителите (КЗП) е наложила 68 санкции за 541 500 лв. на трите мобилни оператора поради нелоялни търговски практики. Това e съобщила БГНЕС, позовавайки се на Министерството на икономиката и индустрията. Най-много санкции са наложени през 2022 г. - 35, на обща стойност 277 000 лв. През 2023 г. са 25, за 232 500 лв. През 2021 г. -  едва 8, в размер на 32 000 лв.

Намаляват българските компании сред топ 500 в Източна Европа

автор:Дума

visibility 561

/ брой: 218

Въглищата спасяват електроенергийната система

автор:Дума

visibility 590

/ брой: 218

С 60% са по-ниски добивите от пчелен мед тази година

автор:Дума

visibility 557

/ брой: 218

Строителството изпреварва IТ сектора по заплати

автор:Дума

visibility 520

/ брой: 218

Северна Корея вече участва във войната

автор:Дума

visibility 576

/ брой: 218

Съединените щати откриват ракетна база в Полша

автор:Дума

visibility 558

/ брой: 218

В Прищина заговориха за "Велико Косово"

автор:Дума

visibility 495

/ брой: 218

Накратко

автор:Дума

visibility 554

/ брой: 218

Ама, вярно ли е?

автор:Аида Паникян

visibility 612

/ брой: 218

Прероденият геополитически гълъб

автор:Александър Симов

visibility 615

/ брой: 218

Непростима безпаметност

visibility 516

/ брой: 218

По следите на една забравена, но величава битка

visibility 627

/ брой: 218

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ