Ол инклузив, или как туризмът може да се превърне в източник на загуби
/ брой: 216
Турски и гръцки хотелиери вече обмислят да се откажат от ол инклузив пакетите заради загубите. Предлаганите пълни пакети от услуги ударили сериозно бранша във време на тежка криза, особено в Гърция. А кметът на Анталия дори е на мнение, че на хотелиерите им е все по-трудно да поддържат качествено ниво на услугите, понеже около 95% от тях работят имено на принципа ол инклузив.
Въпреки тези опасения ол инклузив набира все по-голяма популярност в България. Туристите отиват в хотела си и не се грижат за нищо повече. Но какво струва това на хотелиерите и на собствениците на атракциони в близост до места за настаняване, предлагащи ол инклузив?
Според едно изследване за рисковете пред глобалния туризъм на доц. д-р Таня Парушева от Университета за национално и световно стопанство ол инклузивът е пазар, който ще расте, тъй като големите тур оператори отдават привилегии на затворените комплекси, предлагащи на туристите храна, напитки и забавления. В глобален план хотелите, прилагащи системата, печелят с над 80% повече на стая от другите места за настаняване. Но местните жители остават встрани от печалбите. В изследването дори е отправено предупреждението, че за държавите, в които туризмът формира голяма част от БВП, курортите, залагащи на ол инклузив, могат да се превърнат в неизчерпаем източник на загуби.