Огромен ръст в онлайн продажбите на ракия и колбаси
/ брой: 79
Колбасите и ракията, които се търгуват онлайн, отбелязват значителен ръст в продажбите си след обявяването на извънредното положение - 89% при месните деликатеси и 193% при алкохолната напитка, съобщи експертът по моделиране и прогнозиране на големи данни Христо Хаджичонев пред БТВ. Източник на данните са най-големите онлайн търговци на храни в България.
Търсенето на ракия се дължи на това, че хората са принудени да стоят по домовете си и престават да консумират това, което преди са си поръчвали в ресторантите, а се ориентират към по-евтина версия на напитките, твърди Хаджичонев. Продажбите на по-скъпите напитки като различните видове уиски се увеличават с по-нисък процент в рамките на 47,5%, което потвърждава въпросната тенденция.
Ръстът от 89% в продажбите на колбасите пък се дължи на презапасяването с продукти, което се наблюдаваше през март веднага след обявяване на извънредното положение. След като първоначалната истерия свърши, нещата се нормализираха, но ръстовете останаха големи, защото потребителите започнаха да пазаруват изключително много онлайн, обясни експертът.