27 Септември 2020неделя23:03 ч.

Осъдителни присъди за машинистите от инцидента в Хитрино

автор:Дума

visibility 836

Мегаделото за влаковата катастрофа на гара Хитрино, при която бяха отнети 7 човешки живота и причинени значителни материални щети, завърши с ефективни присъди за двамата локомотивни машинисти.

Предадените на съд с обвинителен акт от 73 страници локомотивни машинисти Димитър Михнев и колегата му Радослав Петков бяха признати днес от състав на Шуменския окръжен съд за виновни за влаковата катастрофа на гара Хитрино, станала на 10 декември 2016 г. около 5,37 ч.

Димитър Михнев получи наказание лишаване от свобода за срок от 15 години при общ режим и бе лишен от право да упражнява професията на локомотивен машинист за срок от 17 години. Вторият подсъдим Радослав Петков получи наказание от 10 години лишаване от свобода при общ режим. Той също бе лишен от право да упражнява професията си за срок от 12 години. С определение на съда им бе изменена мярката за неотклонение, като съдът им наложи „Домашен арест“.

Както е известно, Окръжната прокуратура в Шумен предаде двамата подсъдими на съд за престъпление при управление на подвижен железопътен състав, при което са били нарушени правилата за движение. Михнев е бил първи машинист на влаковата композиция, а Петков – втори.

Тежката влакова катастрофа е била причинена заради висока скорост при навлизане в гарата. Влаковата композиция, съставена от 26 вагони-цистерни и два локомотива, излезе от железния път. Причинена беше смъртта на седем души. 14 бяха ранени с различни по степен телесни повреди. Повредени и унищожени бяха десетки къщи, сградата на общината, железният път и други.

Присъдата на Шуменския окръжен съд подлежи на обжалване и протест пред Апелативния съд във Варна.

От Шуменския окръжен съд припомнят, че досъдебното производство по делото е 40 тома. По досъдебното производство са били назначени и извършени седем съдебномедицински експертизи за аутопсия, 14 – за причинени тежки и средни телесни повреди, 21 - за леки телесни повреди. За разпознаване на загинали са назначени четири ДНК-експертизи. Извършени са 10 химически и 7 токсикологични експертизи. За решаване на казуса по същество са назначени 4 технически експертизи – за железния път, за скоростта на композицията, за дерайлирането й от релсовия път, както и за осигурително-техническата дейност. Направена е била и пожаротехническа, 2 компютърно-технически, 2 криминалистически и трасологогична експертиза. Има 3 съдебнопсихиатрични експертизи. Вещите лица по наказателното дело са общо 56. Разпитани са 90 свидетели. 



Добрич и Шумен на косъм от водна криза

автор:Дума

visibility 717

/ брой: 182

Бобокови: КРИБ е "на повикване" от властта

автор:Дума

visibility 780

/ брой: 182

30% от заетите в туризма са загубили работа

автор:Дума

visibility 467

/ брой: 182

Срокът за обжалване на административен акт става 14 дни

автор:Дума

visibility 384

/ брой: 182

Един милион жертви на коронавируса в света

автор:Дума

visibility 105

Армения обяви военно положение

автор:Дума

visibility 201

Армения и Азербайджан пред война

автор:Дума

visibility 300

Самолет катастрофира в Украйна, десетки жертви

автор:Дума

visibility 1918

Лекари и медии срещу пандемията

автор:Ева Костова

visibility 0

/ брой: 183

От БСП зависи как страната ще излезе от тежката криза

автор:Дума

visibility 15

/ брой: 183

Датата

автор:Дума

visibility 18

/ брой: 183

РЕЗОЛЮЦИЯ НА ПЕТДЕСЕТИЯ КОНГРЕС НА БСП

автор:Дума

visibility 1518

/ брой: 182

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ