23 Септември 2019понеделник07:54 ч.

Общински тероризъм

/ брой: 128

автор:Боряна Костова

visibility 2747

Премиерът през ден се хвали, че терористите ни заобикалят понеже се плашат от нас заради крутите мерки по опазване на границата. Хубаво. След като години наред търпим издевателствата на Борисов и прочие гербаджийски "елит", има си хас и "Ислямска държава" да се включи в унищожаването на нацията. Властта тук се справя чудесно и без тях. С личния принос и на г-жа Фандъкова, която напоследък е доста активна в борбата с гражданите.  
Истинска война между пътници, контрольори и полицаи се вихри в градския транспорт в София след драстичното поскъпване на билетчето. Цената от 1,60 лв. и нарастващата бедност превърна мнозина в принудителни гратисчии и не минава ден без скандали, крясъци, че и разбити носове в превоза. В опит да успокои топката Бащицата тия дни арогантно размаха пръст срещу недоволните. Той заканително попита: "Искате ли да ви върнем старите "Икаруси"? Преведено на нормален език, ще рече: бръкнахме ви в джоба, за да се возите на нови, модерни коли. Е, няма да е Бойко, ако не лъже. Бившият вече зам.-кмет Любомир Христов заяви още през март м.г., че за  обновяването на транспорта не се разчита на наши средства, а е осигурено от ЕС през ОП "Региони в растеж". В движение са 17 нови автобуса, 50 тролея, 20 трамвая и са поръчани още 110 автобуса, които ще тръгнат у нас след година, рапортува той. В интервю от 26 април т.г., Фандъкова казва, че 90 на сто от тролейбусите вече са подменени с нови. Та какви ги плещи Борисов?! Нали уж при него не ни спират еврофондове и сме първенци по ефективното им използване? Макар че според ОЛАФ челници сме, ама по измамите с евросредства. Нейсе. Ако подмяната на останалите 10% стари тролеи налага да броим 15 млн. лв., колкото СОС очаква да смъкне допълнително от гърба на пътниците, то май по-разумно е да извадим "Икарусите" от автоморгите. Щото и купените досега возила са втора ръка и не в първа младост. Само че парите няма да отидат за "нови" тролейбуси. Няма да ги похарчат и за чаканите от Швейцария 28 трамваи - също старци по на 15 години, понеже базелската транспортна компания ще ни ги даде безвъзмездно. От какъв зор тогава софиянци спешно бяха оскубани като гъски с цената на билетчето за транспорт?
Любимото "дете" на Борисов и на Фандъкова е столичното метро. За него двамата са готови да жертват половин България. Единият - понеже се изживява като Кольо Фичето и умира да се фука пред оредяващото население като пръв строител на републиката. Другият - за "честта" да му държи ножицата, като реже лентичките. Но метрото гълта големи пари. Изграждането само на 7 от 12-те станции на третата линия ще струва 200 млн. лв., 180 млн. от които са по ОП "Транспорт" и 20 млн. от бюджета на общината. Но трябва да има за "котараците". А заради бежанците Брюксел често подрязва целевите ни програми. Кредитът от 16 млрд. лв. пък едва ли ще стигне да запуши всички дупки на лакомниците във властта. Още миналата есен Борисов му намери колая: нахока кметовете си да не се държат като шушумиги, а да вдигат данъци, такси, глоби и да си пълнят хазната. Та 15-те млн. лв. от поскъпването на билетчето ще й дойдат таман на Фандъкова за метрото. Ако ги събере. Ако не, над главите на софиянци ще висне заплахата от ново изтупване на "чувала". Но общинският терор има и други измерения.
Откакто преди два месеца започна прокопаването на бул. "Патриарх Евтимий" за отсечката на метрото между "Витошка" и "Христо Ботев", живеещите там ругаят на висок глас и Борисов, и Фандъкова, и фирмата изпълнителка "Станилов" ЕООД . Грохотът на багери, бетонобъркачки, валяци, тежки пробивни и режещи машини опъват и денем, и нощем нервите на хората. Цялата техника работи от 6,00 сутринта до към 23,30 часа. Без почивка в събота, неделя и на всички празници. Около полунощ ударно се точат камиони, цистерни и автомобили, които товарят и разтоварват гориво и строителни материали. Прахолякът се смесва със смрадта на бензин и нафта. Към 4,00 ч. призори от фургоните започват да щъкат работници, подвикват си като да са на полето и включват генератор, който боботи с такава сила, че събужда целия квартал. В 6,00 трясъкът отново набира сила. Вярно, има Наредба №1 на Столичната община за обществения ред, според която никой няма право да вдига шум поне от 22,00 до 8,00 часа сутринта, а нарушителите отнасят глоби до 50 000 лв. и може да загубят правото да упражняват дейност. Но изглежда написаното важи избирателно и не се отнася за приятелския бизнес на властта. Нито г-жа Фандъкова, нито  районният кмет на "Триадица", нито ХЕИ и полицията се трогват от безобразията на фирмата, за която явно наоколо не живеят хора, включително и малки деца.
По план инквизицията ще продължи още година. От почти 24-часовият тормоз и хроничното безсъние няма как някои да не се поболеят. Единственото спасение за квартала е да се самоизсели и жителите му да станат бежанци в собствената си държава.
 

Почина проф. Юлиан Вучков

автор:Дума

visibility 0

23 мерки до 2023 г. обявява Мая Манолова на 23 септември

автор:Дума

visibility 134

Земетресение край Кърджали

автор:Дума

visibility 117

Пакетът "Мобилност" няма да се преразглежда

автор:Дума

visibility 427

/ брой: 181

Тол системата може да не тръгне и на 1 март

автор:Дума

visibility 339

/ брой: 181

БДЖ отменя влакове, няма локомотиви

автор:Дума

visibility 521

/ брой: 181

Вносните цигари задължително с дата на производството

автор:Дума

visibility 188

/ брой: 181

Париж подава ръка на Рим за мигрантите

автор:Дума

visibility 254

/ брой: 181

Нов Ньой?

автор:Юри Михалков

visibility 759

/ брой: 181

Връх на невинността

автор:Павлета Давидова

visibility 629

/ брой: 181

Много шум и... нищо

автор:Галина Младенова

visibility 503

/ брой: 181

Новите "Кучета" откриват сезона на Арт театър

автор:Надежда Ушева

visibility 491

/ брой: 181

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ