Обществените посредници на "Топлофикация София" вече приемат жалби
/ брой: 186
Приемната на обществените посредници на "Топлофикация София" работи с граждани от 3 август. За три работни дни 17 души са посетили приемната с устни запитвания и писмени жалби. Това съобщи вчера на пресконференция в Столичната община Деян Дянков, един от тримата омбудсмани. Те бяха представени от председателя на Столичния общински съвет Елен Герджиков.
Приемната се намира в кв. "Борово", на ул. "Ген. Стефан Тошев" 26. Отворена е за граждани във вторник от 10 до 14 ч., в четвъртък от 13 до 17 ч. и в събота от 10 до 17 ч. Запитвания могат да се правят и на телефонен номер 028781818.
Институцията "Обществени посредници на "Топлофикация София" бе създадена с решение на СОС от септември 2014 г. Омбудсманите са трима и се избират за срок от две години. Те би трябвало да са обективно и независимо звено в отношенията между клиентите и дружеството. Посредниците работят по сигнали на граждани, разглеждат случаи на потребители, които вече са се жалвали пред дружеството, но не са удовлетворени от резултата. Важна част от тяхната работа ще бъде свързана с въпроси, отнесени за решаване пред съд. Омбудсманите ще могат да осъществяват помирителни услуги за постигане на извънсъдебни споразумения между гражданите и дружеството. Посредниците се отчитат пред СОС, за да стане ясно в кои аспекти най-често се нарушават правата на потребителите.
Комисия от общинските съветници Зафир Зарков, Иван Илиев, Искра Ангелова и Радослав Абрашев проведе публичен подбор и класира на първите три места Ралица Петкова, Деян Дянков и Гергана Николова. Те бяха утвърдени от СОС през май тази година. Месечното им възнаграждение се осигурява със средства от нелицензионната дейност на "Топлофикация София" и е в размер на четири минимални работни заплати за страната. Кметът на София сключва договор с избраните лица, в който се уреждат правата и задълженията на страните, като дължимите вноски за здравно и социално осигуряване са за сметка на "Топлофикация София".