20 Април 2024събота13:49 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Обособяването на училища за елита е неприемливо

/ брой: 274

автор:Дума

visibility 1073

Образователната ни система не трябва и не може да бъде адаптирана приоритетно само към учениците с по-голям потенциал или предимно към учениците с по-големи икономически възможности.
Два са най-тревожните проблеми в образованието. Първият. Образованието може и трябва да развива интензивно деца с по-значим интелектуален потенциал, както повечето образователни системи в европейските страни. Съображенията са за ускоряване на икономическото развитие, създаване на научен капацитет и изпреварващ научно-технически потенциал. Вторият. Става въпрос за социалното разслоение на обществото. Много ученици остават вън от образователната система, други - на ниско образователно равнище и високо ниво на нищета.
Единият акцент на развитие е разгръщане на диференцирана образователна система, в която има както училища за изявени ученици, така и училища за деца с програмирана нищета. Другият път е чрез така наречената отворена система. Във всяко основно и средно училище, където е възможно, изявените ученици да се обособяват в елитни паралелки. Това е то отворена образователна система. Всеки може да се възползва от системата с отворено учебно съдържание, с отворени възможности за пълноценни взаимоотношения в една и съща сграда, с едни и същи учители, с едно и също училищно ръководство и с една и съща материална база. Практиката да се самообособяват училища само за изявени ученици е неприемлива и според мен трябва да бъде преустановена.

Доц. Петко КРЪСТЕВ, Кърджали        
                                                                       
                                                            

 

БСП огласява днес доклада за договора с ,,Боташ"

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 75

Еврото пак се отлага

автор:Дума

visibility 468

/ брой: 75

Руските активи - в полза на Украйна

автор:Дума

visibility 423

/ брой: 75

Полицията разтури лагер на 450 мигранти в Париж

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 75

САЩ връщат петролните санкции за Венецуела

автор:Дума

visibility 328

/ брой: 75

Накратко

автор:Дума

visibility 266

/ брой: 75

Признат провал

автор:Евгени Гаврилов

visibility 348

/ брой: 75

Отново за енергийно бедните

visibility 321

/ брой: 75

Липса на отговорност

автор:Александър Урумов

visibility 325

/ брой: 75

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ