05 Май 2024неделя05:55 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Данаил Папазов:

Няма да има съкращения в БДЖ

Синдикатите ще бъдат информирани писмено, че нямаме такива намерения, заяви министърът

/ брой: 112

автор:Мая Йовановска

visibility 55

Няма да има съкращение в БДЖ, увери министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов във Враца вчера. Папазов заедно с генералния директор на НКЖИ инж. Милчо Ламбрев направи проверка на ремонтните дейности по жп линията София-Мездра. Когато се каже оптимизация, това не означава съкращения, каза министър Папазов. Точно и ясно сме казали каква ще е оптимизацията. Имаме много длъжности, които липсват в БДЖ, и същевременно раздута администрация. Хора ще бъдат пренасочвани от една длъжност в друга, ще има и преквалификация, за пореден път изтъкна министърът. Папазов съобщи, че във връзка с оптимизацията ще има писмен отговор до синдикатите. Никога не сме казвали, че 700 души ще бъдат съкратени. В момента правим преглед на всички длъжности. Част от раздутата администрация трябва да отиде в експлоатацията. Има длъжности и в ремонтната дейност, които могат да се преустроят.
ДУМА припомня, че през миналата седмица синдикатите в железниците излязоха с позиция, в която се казва, че се готвят съкращения, без това да е съгласувано с тях и в нарушение на наскоро подписания колективен трудов договор.
В момента не се предвиждат съкращения в БДЖ. Дружеството е намалило задълженията си за миналата година в рамките на около 100 милиона лева и продължаваме да ги погасяваме. Това пък каза по-рано вчера пред БНТ изпълнителният директор на "Холдинг БДЖ" Християн Кръстев.
Той обясни, че преговорите с облигационерите и кредиторите продължават, а голяма част от подвижния състав, който не е бил в експлоатация, е възстановен. "Влаковете, които пътуваха с по един и два вагона миналата година, вече пътуват по план-график - с четири, пет или шест вагона, така че техниката е ремонтирана. Не ни достигат около седем-осем локомотива, специално в "Пътнически превози", заяви Кръстев и допълни, че е открита процедура за закупуване само на нови влакове до края на годината.


С 25 минути по-малко ще пътува влакът от София до Враца

"По време на проверката в междугарието Илиенци - Курило скоростта на движение на влака достигна 120 км в час. Средната скорост по трасето София-Мездра е 70 км в час. Макар че все още има участъци, в които текат ремонтни дейности, стигнахме от София до Враца заедно с всички спирания за час и четиридесет минути", каза Данаил Папазов. След завършване на участъка около Своге пътуването ще трае 1,30 ч. Това ще стане до края на лятото. Целият ремонт се прави от НКЖИ, каза министър Папазов. Така пътуването от София до Мездра се съкращава с 15 минути, а от София до Враца с над 25 минути.
По време на проверката министър Папазов инспектира строително-ремонтните дейности на спирка Церово и направи оглед на новоизградения мост на гара Мездра.
Жп линията в участъка София-Мездра е с категория "железопътна магистрала". Тя е двойна, електрифицирана жп линия с дължина 87,905 км. Поради географски особености участъкът може да бъде категоризиран като труден. Има 36 тунела и 68 моста, 44 "слаби места" - активни свлачища, опасни скални откоси, слягащи насипи и срутища.

БСП подкрепи нулевата ставка на ДДС върху хляба

автор:Дума

visibility 1427

/ брой: 83

Фалитите у нас са намалели с 10%

автор:Дума

visibility 1394

/ брой: 83

Окончателно: без повече реклама на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 1255

/ брой: 83

Транспортна стачка парализира Гърция

автор:Дума

visibility 1448

/ брой: 83

4 страни от ЕС готови да признаят Палестина

автор:Дума

visibility 1668

/ брой: 83

Хутите атакуваха бойни кораби на САЩ

автор:Дума

visibility 1391

/ брой: 83

Накратко

автор:Дума

visibility 1375

/ брой: 83

Празник на гнева

автор:Александър Симов

visibility 1604

/ брой: 83

Оставаме алтернативата

автор:Дума

visibility 1403

/ брой: 83

Презряният Нерон

visibility 1538

/ брой: 83

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ