Няма да има нови влакове поне 3 години
Недостигът на подвижен състав бил заради силно забавената ремонтна програма, призна ръководството на БДЖ
/ брой: 61
Нови влакове в близките 3 години няма как да бъдат доставени, защото производственият процес е много дълъг. Това е причината за забавянето - пари имаме. Първите нови влакове ще бъдат предназначени за дългите трасета София - Варна и София - Бургас, които продължават средно 6 часа и трябва да бъде осигурен комфорт. Това каза директорът на "Холдинг БДЖ" Григори Григоров пред БНТ.
През януари новото ръководство на железницата даде да се разбере, че прекратената обществена поръчка за доставка на 42 влака, която бе обявена с рекорден бюджет от 675 милиона лева, няма да бъде рестартирана. То обаче смени позицията си и този месец пред парламентарната комисия по транспорт бе обявено, че до края на март ще има поръчка за ремонт на 50 локомотива, а до края на годината - за купуване на нов подвижен състав. Все още обаче това не е факт.
Григоров призна вчера, че в момента железниците изпитват недостиг на влакове, тъй като ремонтната програма е била силно забавена. В бюджета за 2019 г. са заложени 20 млн. лв. повече приходи и се очаква холдингът да излезе на счетоводна печалба. Очакваме 100 млн. лв. за нови влакове, вече има първоначални разговори с производители, допълни още Григоров. По думите му не можело да се позволи пускане на несигурни влакове, затова се жертвало удобството и графикът за сметка на сигурността.
"Не смятам, че нашите клиенти в момента се чувстват добре, но ние за това сме тук, за да ги накараме да се чувстват по-добре. Естествено без подвижен състав, ние не можем да предоставим никаква услуга, така че подвижният състав е нашият втори основен фокус в работата", каза Григоров.
Данните показват общо среднодневно закъснение на влаковете за ноември от 1855 минути, за декември - 1880 минути, за януари - 1114 минути и за февруари - 989 минути.