02 Май 2024четвъртък08:45 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Интервю

Георги Свиленски:

Нужен е нов Закон за движение по пътищата

БСП настоява за солени санкции за тежките нарушения, заяви депутатът от БСП ЛЯВА БЪЛГАРИЯ

/ брой: 91

visibility 453

Теодора КРУМОВА

- Г-н Свиленски, стана ясно, че БСП ще настоява за гласуване на нов Закон за движение по пътищата. Какви са аргументите за това?
- В предишния парламент като управляваща партия започнахме инициатива по изготвяне на нов Закон за движение по пътищата. Тази инициатива се роди след няколко кръгли маси с участие на представители на различни асоциации, сдружения, на хора, които се занимават с безопасността по пътищата. Всички са единодушни, че се нуждаем от нов Закон за движение по пътищата. Настоящият е поправян над 60 пъти, като само тази седмица има три или четири внесени промени. През годините законът е актуализиран по всякакви поводи и е станал трудно достъпен като документ, като възможност и шофьорите, и пешеходците, и гражданите да го изучат, за да могат да го спазват. Това са и основните ни аргументи да бъде направен нов закон, така че всеки, започващ обучението си, шофьор, всеки гражданин да знае кои норми и правила трябва да спазва и съответно органите по кои правила ще го санкционират.
- Трябва ли да бъдат завишени глобите за тежки инциденти по пътищата?
- Трябва да бъдат завишени глобите за различен вид тежки нарушения като превишена скорост, шофиране след употреба на алкохол, отговорността на собствениците на пътната инфраструктура като общини и областни управи, автомобилна пътна инфраструктура. Това са все неща, които влияят върху безопасността на движението и трябва да бъдат регламентирани в новия закон, за да се намалят произшествията и жертвите на пътя.
- Какви са конкретните текстове, за които БСП ще настоява?
- Въпросът трябва да се разглежда в цялост - каква ще е концепцията на закона, неговата философия. Ние сме "за" глобите да бъдат такива, че да възпират нарушителите и в същото време да бъдат събираеми и държавата да си влезе във функциите. Когато една глоба бъде наложена, по-важното е да бъде събрана. Тогава има ефект. В България обаче наблюдаваме през последните години, че санкции се налагат, но когато не се събират глобите, няма и ефект. Конкретните цифри и предложения за наказания ще се изяснят на по-късен етап, но ще работим за това тежките нарушения да бъдат сериозно санкционирани.
- Бихте ли коментирали промените при паркирането в "Синя зона"?
- Разковничето на промените, които се предлагат, е тази дейност да бъде отдавана на концесия. Ако това се допусне, още на следващия ден паркирането в големите градове ще бъде отдадено на концесия и никой няма да може да контролира цената, която ще бъде искана. А това е най-печелившият и лек бизнес за управление. От БСП предлагаме дейността по управлението на "Синя зона" да се извършва от общинско търговско предприятие, средствата да бъдат определени от съответния общински съвет и да влизат в бюджета. Това е най-прозрачният начин. Влизайки в бюджета, след това средствата се разпределят от представители от всички партии. Сега те отиват в търговското дружество, където има 3- или 5-членен Съвет на директорите, който решава за какво да бъдат харчени. Накрая представят резултатите и общинарите само приемат отчета.
Ще направим предложение глобите да бъдат определяни от общинските съвети в зависимост от условията в съответния район. Ако в даден район общината е направила паркинги и някой спира на детска площадка или в зелена площ - да бъде глобен. Но ако няма създадени условия, няма как да бъдат глобявани хората.

БСП подкрепи нулевата ставка на ДДС върху хляба

автор:Дума

visibility 331

/ брой: 83

Фалитите у нас са намалели с 10%

автор:Дума

visibility 322

/ брой: 83

Окончателно: без повече реклама на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 315

/ брой: 83

Транспортна стачка парализира Гърция

автор:Дума

visibility 326

/ брой: 83

4 страни от ЕС готови да признаят Палестина

автор:Дума

visibility 419

/ брой: 83

Хутите атакуваха бойни кораби на САЩ

автор:Дума

visibility 373

/ брой: 83

Накратко

автор:Дума

visibility 329

/ брой: 83

Празник на гнева

автор:Александър Симов

visibility 402

/ брой: 83

Оставаме алтернативата

автор:Дума

visibility 336

/ брой: 83

Презряният Нерон

visibility 357

/ брой: 83

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ