22 Юли 2025вторник22:54 ч.

Снимка БГНЕС

Новите участъци от "Хемус" - незаконни и негодни

автор:Дума

visibility 503


Няколко от новите участъци по магистрала "Хемус" са строени незаконно, незаконни са и ремонтите на 10 язовира. Това обявиха министрите Кирил Петков и Виолета Комитова след окончателния доклад от проверката на Държавната консолидационна компания.
Четвърти, пети и шести участък от "Хемус" нямат приключили отчуждителни процедури, одобрени инвестиционни проекти, както и издадени разрешителни за строеж. Магистралата се строи на цена от 17 млн. лева на километър, а това е таванът на цените на строителството на магистрали в Полша например, каза Комитова.

Министър Петков ще сезира прокуратурата за незаконните ремонти. Съобщи още, че ще уволни днес последния член от стария екип на борда на директорите на ДКК.

"Свидетели сме на ужасяваща практика за много пари", бяха думите на министър Виолета Комитова. Тя предупреди, че незаконното строителство може да доведе до проблеми с качеството на изпълняваните обекти и липсата на отговорност за това.
Комитова уточни, че е трудно да се каже как ще продължи строителството в участъците, където са открити нарушения. „Тревожи ме фактът, че основата на един скоростен път се изпълнява без строителни книжа, без разрешения за строеж и с анонимна строителна фирма. Много странни обстоятелства са навързани в една цяла тема", коментира още регионалният министър.
"В участък 4 някаква фирма е копала в неотчужден имот. Чудно е защо собствениците не реагират. Имаме анонимен строител, от когото не можем да търсим никаква отговорност и съответно не можем да търсим никакво качество на работата. Този тип незаконно строителство е гаранция за некачествено строителство", категорична бе Комитова. Тайната на това, което усещаме с колите по магистралите у нас, е, че земната основа под асфалта не е подготвена по правилата. Виждаме набразден асфалт не защото асфалтът е дефектен, а защото основата не е направена както трябва. Затова виждаме ремонт на ремонта, продължи министърът.
 Незаконното строителство с анонимни фирми води до този сложен проблем. Ние нямаме от кого да търсим отговорност. За нас е безобразие при такива скъпи обекти - за магистрала "Хемус" са отделени 4 млрд. лева от държавния бюджет, от които на фирми авансово са дадени 1,5 млрд. лева. Авансите са давани за всичките участъци. При проверка на един от лотовете установихме, че една фирма е получила авансово 100 млн. лева, а скоро не се очасква разрешение за строеж на този участък. Да откриваме такива безобразия е недопустимо, не скри възмущението си регионалният министър.

Тя съобщи също, че анонимният строител е изхвърлял тонове земна маса в близка гора, като от горското стопанство са уточнили, че са съсипани 87 декара гора.

Лъжа е, че служебното правителство е забавило строителството, договорите само за първите 3 участъка от общо 51 км от магистрала „Хемус“ са до края на 2024 година, разясни Комитова.
 
Кирил Петков обясни, че ремонтираните 10 язовира са "по-скоро нови съоръжения, без никакви строителни книжа". Те всъщност не са най-опасните язовири, други 30 са в тази категория. Министърът определи случващото се като "максимално ниво на безхаберие".

Петков заяви, че независимо, че са в различни области на България - едни и същи две компании ги строят и то на почти едни и същи завишени цени с разлика от няколко стотинки.

Фалшиви сайтове продават скъпи винетки

автор:Дума

visibility 1688

/ брой: 133

Пожари в Киев след руски удар

автор:Дума

visibility 1333

/ брой: 133

Гореща вълна в Европа

автор:Дума

visibility 1707

/ брой: 133

Управляващите в Токио вече нямат мнозинство

автор:Дума

visibility 1829

/ брой: 133

Накратко

автор:Дума

visibility 1542

/ брой: 133

Съчувствие

автор:Таня Глухчева

visibility 1571

/ брой: 133

В разрез със закона

visibility 1766

/ брой: 133

Нужни са промени

visibility 1271

/ брой: 133

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ