19 Април 2025събота05:27 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Нова нелепост

/ брой: 132

автор:Евгени Гаврилов

visibility 1043

Вече е в действие наредбата, според която автомобилите до 3,5 тона трябва задължително да са облепени с нов екостикер. Той ще се получава при преминаване на технически преглед и ще указва "екологичната група" на превозното средство. Всичко това се прави с идеята да бъде ограничено замърсяването на въздуха от вредните газове, изпускани от колите. Не е изключено обаче, както и в много други случаи у нас, наредбата, вместо да изпише вежди, да избоде очи. Тя веднага предизвика поскъпване на техническите прегледи с близо 50 на сто! Собствениците на технически пунктове вероятно са в правото си - трябва да купуват нова измервателна апаратура, а и стикерите вече са с по-висока цена.
Екостикерите се въвеждат по евродиректива. Проблемът е, че подобни документи у нас се четат и прилагат, както дяволът чете евангелието. Директивата гласи, че ако при автомобил, минаващ на технически преглед, се установи несъответствие спрямо екологичния стандарт, определен от производителя, повредата задължително трябва да бъде отстранена, за да бъде автомобилът годен за експлоатация. Брюксел не допуска възможност за промяна на екокатегория. У нас обаче се въвежда ново понятие - "екологични групи", което е нещо различно. Така се създава възможността автомобил, който не отговаря на производствените параметри, да получи стикер за по-ниска "екологична група", без да бъде задължен да отстрани повредата. И на практика ще продължи да замърсява.
Без съмнение това е предпоставка за корупция в пунктовете за технически прегледи. Неясно защо е необходимо да се въвеждат подобни екостикери и да се изгражда скъпа система за тяхното разчитане. Съществуващите камери в градовете разчитат без проблем регистрационните номера и бързо може да се провери на какъв фабричен екостандарт би следвало да отговарят возилата. Според различни информации инфраструктурата за новата система за разчитане на екостикерите ще струва около 300 милиона лева. Реален е рискът екостикерите да повторят случая с тол системата, за която бяха наринати милиони без особен ефект.

Инициаторите на бойкота поискаха по-ниски цени за Великден

автор:Дума

visibility 1992

/ брой: 72

От 1 май декларираме пред НАП коли, купени в чужбина

автор:Дума

visibility 1914

/ брой: 72

Банкнотите от 20 лв. са най-често фалшифицирани

автор:Дума

visibility 1847

/ брой: 72

При размразено месо трябва да има 2 дати на етикета

автор:Дума

visibility 1876

/ брой: 72

Истината лъсна

автор:Александър Симов

visibility 2002

/ брой: 72

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ