02 Май 2024четвъртък06:24 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Не е само гаф

/ брой: 14

автор:Деси Велева

visibility 773

Този път гафът с метрото не е само гаф. Дори не е само дежурният ремонт на ремонта. Случаят със спрения и налагащ спешна аварийна работа участък между две станции е реален риск за живота на много хора. Пропадане, надигане, протичане и прочие нехарактерни за един тунел процеси са зловещ сигнал за конкретна заплаха, който трябва да предизвика адекватна ответна реакция. Само че у нас не става точно така. Ден след случката нещата са толкова мъгляви, колкото и един час след нея. Никой не знае какво точно е станало и каква е причината. Или просто някой успешно скрива истината. А това е ясен знак за мащабността и сериозността на проблема. 

И пак си идваме на думата - възможно ли е у нас да се направи качествено строителство или реконструкция, които да не налагат скорошен ремонт? Или това все още е само блян? Можем ли да осигурим изпълнител, който да си свърши работата по всички правила, или го избираме по други критерии с ясното съзнание, че гаранцията за дейността му трябва да е достатъчно дълга. Защото се наслушахме на оправдания, че грешката ще се оправя за сметка на изпълнителя, а възложителят - в случая Столичната община, ще излезе душевно чист и финансово стабилен от ситуацията. 

Тук не става дума и само за пари. Говорим за опасни тенденции, подлагащи на риск хиляди пътници, които всеки ден влизат под земята с убеждението, че им е гарантирана сигурността. Вместо това те разбират, че защитата им е отнета от нечие престъпно нехайство, а спокойствието им - от неконтролиран произвол. 

Дали не е по-добре общината да не бърза да обявява нова поръчка за разширение на метрото и да се бие в гърдите какъв мощен строител е, а вместо това да започне да гарантира, че действащото метро ще работи безопасно?

БСП подкрепи нулевата ставка на ДДС върху хляба

автор:Дума

visibility 331

/ брой: 83

Фалитите у нас са намалели с 10%

автор:Дума

visibility 322

/ брой: 83

Окончателно: без повече реклама на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 315

/ брой: 83

Транспортна стачка парализира Гърция

автор:Дума

visibility 326

/ брой: 83

4 страни от ЕС готови да признаят Палестина

автор:Дума

visibility 419

/ брой: 83

Хутите атакуваха бойни кораби на САЩ

автор:Дума

visibility 373

/ брой: 83

Накратко

автор:Дума

visibility 329

/ брой: 83

Празник на гнева

автор:Александър Симов

visibility 402

/ брой: 83

Оставаме алтернативата

автор:Дума

visibility 336

/ брой: 83

Презряният Нерон

visibility 357

/ брой: 83

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ