Павлова:
Направихме по-малко пътища от Тройната коалиция
Започва денонощен труд за завършване на автомагистрала "Тракия"
/ брой: 60
Въпреки двойно по-големия обем рехабилитирани новопостроени пътища през това правителство, въведените в експлоатация нови пътни трасета са по-малко от тези от времето на Тройната коалиция. Това призна вчера министърът на регионалното развитие и благоустройството в оставка Лиляна Павлова.
Тя разпореди сдружение "Тракия IV" с водещ партньор "Холдинг Пътища" да се мобилизира на 200% и да използва всеки хубав ден за работа на три смени. В последния си ден като министър тя провери как върви строителството на отсечката Зимница-Ямбол, която е част от магистралата. Само ако се премине към денонощна работа, участъкът от Зимница до Карнобат ще бъде готов до края на май. Към момента са изпълнени близо 75% от строително-монтажните работи на последния участък от магистрала "Тракия". Подготвените участъци вече се асфалтират. От всички 35 съоръжения - мостове, надлези и подлези, само две още не са готови. Графиците за окончателно завършване на магистралата неколкократно бяха променяни, като и по вече работени участъци се наложи преасфалтиране.
Припомняме, че още през май 2011 г. тогавашният ресорен министър и настоящ президент Росен Плевнелиев заяви, че магистралата трябва да е готова през 2012 г. "До края на юни 2011 г. е срокът за Лот 2 от Стара Загора до Нова Загора, до края на август е срокът за отсечката от Нова Загора до Ямбол. До края на следващата година (2012 г.) е срокът за Лот 4, който е от Ямбол до Карнобат", поясни тогава той.
Година по-късно, през април 2012 г., наследничката му в министерството Лиляна Павлова обяви, че "Тракия" ще бъде готова до 1 юли същата година. Тогава тя каза, че има проблеми при Лот 2 от Стара Загора до Нова Загора. Най-много проблеми обаче имаше по Лот 3. При Лот 4 пък спънка бяха заблатените почви.
Отделно премиерът в оставка Бойко Борисов обеща, че до края на мандата трите автомагистрали - "Люлин", "Тракия" и "Марица", ще бъдат завършени, но бе приключена само "Люлин". Едва в началото на 2013 г. Лиляна Павлова призна за сериозното забавяне на строежа на магистралите "Тракия" и "Марица". Проверки през февруари показаха, че има забавяне в темповете на работа на изпълнителя на Лот 4 от "Тракия". Тя заплаши, че договорът с изпълнителя може да бъде прекратен във всеки един момент, ако не се спазват ангажиментите по него. Част от участъците по магистралата пък бяха повторно асфалтирани заради лошо качество на пътната настилка. Единият участък бе 15 км от Лот 3 - от Нова Загора до Ямбол, като причина за преасфалтирането бе несъответствие в рецептата на асфалта. Преасфалтирани бяха и 3 километра от Лот 4.
"Холдинг Пътища" е успял да си осигури банков заем. Споразумението е било постигнато в понеделник. Това е информирал представителят на холдинга Иван Иванов министър Павлова, съобщиха от МРРБ. В съобщението не е посочена сумата, но преди седмица стана ясно, че се водят преговори за осигуряването на 40 млн. лв. оборотни средства. Те са необходими за изплащане на натрупани задължения към фирми доставчици на техника, както и за купуване на материали. Плащанията към компаниите вече са започнали, каза Лазар Лазаров, председател на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура".