НАП пуска нова електронна услуга
/ брой: 227
Националната агенция за приходите (НАП) представи нова електронна услуга, чрез която физическите и юридическите лица вече могат да заявяват и коригират каналите си за комуникация с НАП. От нея могат да се възползват притежателите както на ПИК, издаден от агенцията, така и на електронен подпис. Снабдени с един от двата инструмента, те вече могат онлайн да променят имейлите и телефоните за контакт с ведомството за целите на изпълнението на данъчно-осигурителните изисквания чрез услугата "Управление на достъпи и на контактна информация".
При всяко актуализиране на имейл системата изпраща линк на електронна поща, който изисква потвърждение преди промяната да влезе в сила. Смяната на телефон за контакт се извършва в две стъпки, като няма пречка да бъде посочен мобилен номер.
Електронният адрес за кореспонденция, на който приходната агенция изпраща съобщения и документи, е задължителен за лицата, регистрирани по Закона за ДДС с оборот от над 50 хил. лв. Поради тази причина трябва да има актуален имейл и той да бъде само един, поясняват от НАП.
Новата услуга е достъпна в електронния портал на НАП.