От началото на годината
Над 1500 жалби срещу мобилните оператори
Най-често те са за автоматично удължаване на договора, надписани сметки и подвеждаща реклама
/ брой: 61
Над 1500 оплаквания от потребители на мобилни услуги са постъпили от началото на годината до средата на март в Комисията за защита на потребителите (КЗП). Това каза пред журналисти Иван Бъчваров - главен секретар на комисията при отварянето на временна приемна за консултации в София вчера. През миналата година в комисията са постъпили общо 12 000 оплаквания от услуги от всички пазарни сегменти.
Бъчваров обясни, че в КЗП често постъпват и оплаквания от потребители, свързани с автоматичното продължаване на договорите с мобилните оператори, след като е изтекъл първият срок, за който е сключен договорът. Проблемите са свързани с невъзможността на потребителите да платят сметките си. Изричното изискване е потребителят да се разплати за миналия период и след това да се прехвърли към друг мобилен оператор. В КЗП постъпват и сигнали за качеството на услугата, както и за надписани сметки.
След жалби на потребители са заведени дела за нелоялни търговски практики от страна на мобилни оператори във връзка с подвеждащи реклами.
По повод на вчерашния Световен ден на потребителите в КЗП беше открита приемна, в която гражданите могат да споделят проблемите си, възникнали при получаването на телекомуникационни услуги. В приемната, освен представители на КЗП, има експерти от комисиите за регулиране на съобщенията, за защита на личните данни и на трите мобилни оператора. Приемната е в сградата на КЗП на адрес пл. "Славейков" 4А, ет. 3. Тя отваря врати всеки понеделник от 15.30 до 17.30 часа.
Бившият европейски комисар за защита на потребителите Меглена Кунева препоръча на всички потребители на мобилни услуги да търсят правата си. Според нея българинът е обезкуражен да търси правата си по съдебен ред, тъй като дори и при осъдителна присъда парите на засегнатия клиент не се връщат при него.
Веселин Божков, председател на Комисията за регулиране на съобщенията, заяви на свой ред, че големият брой оплаквания по адрес на мобилните оператори ще дисциплинира последните. Санкциите за мобилните оператори са от 10 до 100 хил. лева.